تعویق عرضه تسلا رودستر تا بعد از تولید سایبرتراک

تعویق عرضه تسلا رودستر تا بعد از تولید سایبرتراک

تسلا رودستر به عنوان یکی از خبرسازترین محصولات این خودروساز آمریکایی راه زیادی تا ورود به نمایندگی‌های فروش دارد.

زمانی که نسل جدید این خودرو اولین بار در نوامبر ۲۰۱۷ معرفی شد خودروساز موردبحث قول عرضه آن به بازار در سال ۲۰۲۰ را دارد. بعدها ایلان ماسک گفت فروش رودستر جدید پس از عرضه نسخه ارتقا یافته مدل S سدان که احتمالاً اواخر سال ۲۰۲۰ وارد بازار می‌شود آغاز خواهد شد.

البته افرادی که این خودرو را رزرو کرده اند بهتر است کمی صبور باشند زیرا رودستر جدید امسال هم عرضه نخواهد شد و احتمالاً سال ۲۰۲۱ نیز خبری از آن نخواهد بود. در گفت‌وگوی دو ساعته جو روگان با ایلان ماسک، این مدیر خبرساز گفته که تولید رودستر به تأخیر خواهد افتاد تا تسلا زمان بیشتری برای عرضه محصولات مهم‌تر به بازار داشته باشد.

وقتی‌که روگان از ماسک درباره زمان عرضه رودستر جدید پرسیده او به تاریخ دقیقی اشاره نکرده و اظهار داشته افزایش تولید تسلا مدل Y و تأسیس کارخانه جدید در برلین اولویت‌های اصلی هستند.

ماسک گفته است: “رودستر به نوعی شبیه یک دسر است. ما ابتدا گوشت و سیب‌زمینی و سبزی و… را می‌خوریم.” خب پس آیا تسلا پس از رسیدن به اهداف خود اقدام به تمرکز روی عرضه رودستر خواهد کرد؟ نه. ایلان ماسک افزوده تسلا همچنین باید پیش از رودستر اقدام به عرضه سایبرتراک بکند.

با توجه به اینکه قرار است سایبرتراک در سال ۲۰۲۱ عرضه شود بنابراین به احتمال زیاد تسلا رودستر جدید زودتر از سال ۲۰۲۲ وارد میدان نخواهد شد.

زمانی که رودستر چهار نفره در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد این خودروساز آن را سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا معرفی کرد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۹ ثانیه‌ای، طی مسافت ۴۰۰ متر در ۸.۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۴۰۲ کیلومتر در ساعت بخشی از عملکرد خارق‌العاده این خودرو بوده اما چه کسی می‌تواند تضمین دهد که چنین عملکردی در سال ۲۰۲۲ یا بعد از آن نیز بهترین خواهد بود؟!

ماسک در این گفت‌وگو دوباره از اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه خانگی دولت آمریکا انتقاد کرده است. او این قوانین را ضد قانون اساسی دانسته است.

بخش اعظم این گفت‌وگو روی هوش مصنوعی و کمپانی Neuralink ماسک که اینترفیس های مغز-ماشین قابل کاشت را توسعه می‌دهد اختصاص داشته است. این دومین حضور ماسک در پادکست روگان بوده و او سپتامبر سال ۲۰۱۸ نیز در این پادکست حضور داشت و استعمال ماری‌جوانا توسط ماسک در آن زمان سر و صدای زیادی به راه انداخت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.