تعهد مشروط مرسدس به خودروهای کامپکت

اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر و مرسدس در مصاحبه ماه‌های قبل خود با اتوموتیونیوز اروپا اذعان کرده بود این کمپانی شاید بیش از حد به محصولات کامپکت خود بها داده و نمونه‌های زیادی را ارائه می‌کند. او گفته بود: “ما در پوشش تمامی کلاس‌ها و فضاهای بازار کمی زیاده‌روی کردیم.” البته او در ادامه به خودروهای کامپکت یا جمع‌وجور اشاره کرده بود.

ظاهراً این اظهارات منجر به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره خروج مرسدس از کلاس کامپکت ها شده اما خب این گمانه‌زنی‌ها صحیح نیستند. کالنیوس همین هفته گفته که ژرمن‌ها به خودروهای کوچک متعهد هستند زیرا این خودروها موفقیتی استثنایی را برای مرسدس به ارمغان آورده‌اند. او اظهار داشته خودروهای کامپکت از نظر مالی نیز محصولاتی موفق بوده و نقش مهمی در افزایش مقیاس کلی این برند داشته‌اند.

او گفته است: “ما از کلاس‌های کامپکت خارج نمی‌شویم زیرا موقعیت‌های زیادی وجود دارد که سوددهی خوبی ایجاد می‌کند.” البته هر خودروی کامپکتی حفظ نخواهد شد زیرا مرسدس تنها روی آن‌هایی تمرکز خواهد کرد که حاشیه سود خوبی ایجاد می‌کنند. همچنین این برند لوکس با معرفی محصولات پایه و ارزان‌قیمت دنباله‌روی خودروسازان رده میانی نخواهد بود و بنابراین شایعات مربوط به خودرویی پایین‌تر از A کلاس رد می‌شود.

خب کدام خودروها حفظ شده و کدام ها حذف خواهند شد؟ اولا کالنیوس اشاره‌ای به جزئیات نکرده بنابراین تنها چیزی که می‌توان گفت گمانه‌زنی درباره آینده است. آیا واقعاً نیازی به A کلاس سدان و CLA است؟ مورد دیگر CLA شوتینگ بریک است که بازار محدودی دارد. این خودرو در کلاسی است که رقیب مستقیمی برایش وجود ندارد هرچند کیا پروسید GT می‌تواند شباهت‌هایی به آن داشته باشد.

احتمالاً GLA و GLB حفظ خواهند شد زیرا بازار کنونی تشنه این دسته از خودروها بوده و نسخه‌های الکتریکی آن‌ها نیز معرفی خواهد شد. همچنین نسخه طویل‌تر A کلاس L برای بازار چین تولید می‌شود. B کلاس هم شاید آینده خوبی داشته باشد زیرا بازار مینی ون‌ها هنوز هم خواهان خاص خود را داشته مخصوصاً اینکه ب‌ام‌و هم تعهد خود به نسل دوم سری ۲ اکتیو تورر را اعلام کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.