تعدیل نیروی چند هزارنفری پژو-سیتروئن و دانگ فنگ در چین

تعدیل نیروی چند هزارنفری پژو-سیتروئن و دانگ فنگ در چین

ظاهراً پژو-سیتروئن و دانگ فنگ برای تعدیل ۴ هزار نفر از کارکنان چینی خود به توافق رسیده‌اند. این در حالی است که دو شرکت یاد شده از چهار خط تولید مشترک خود دو خط تولید را نیز حذف خواهند کرد.

۱۱ بنا به گزارش رویترز، این دو شرکت به دنبال جبران ضررهای خود هستند چراکه بزرگ‌ترین بازار خودرویی دنیا وضع خوبی ندارد. البته پژو-سیتروئن و دانگ فنگ از اشاره به جزئیات این خبر خودداری کرده‌اند.

یکی از سخنگویان پژو-سیتروئن گفته است:

ما در حال کار با شرکای خود برای بهبود عملکرد کلی در چین هستیم.

استراتژی جدید این دو شرکت شاید شامل خروج از شراکت با طرف چینی باشد زیرا یکی از منابع نزدیک به این خودروساز فرانسوی اعلام کرده مدیر پژو-سیتروئن گفته بود شاید این شرکت به همکاری ۲۷ ساله‌ی خود با شریک چینی خاتمه داده و یا اینکه چین را هم ترک کند.

یکی از منابع نزدیک به هیئت‌مدیره‌ی پژو-سیتروئن گفته است:

ما فاصله‌ی کمی با خروج از بازار چین داریم. این موضوع واقعاً جدی است.

بازار خودروی چین برای اولین بار از دهه‌ی ۹۰ میلادی تاکنون با افت فروش مواجه بوده و انتظار می‌رود در سال جاری نیز افت فروش ۵ درصدی را تجربه کند. مشکلات پژو-سیتروئن در چین به چهار سال قبل بازمی‌گردد که با افت فروش و کاهش ۴۰۰ میلیون یورویی ارزش سهام شرکت دانگ فنگ پژو سیتروئن همراه شد.

فروش این شرکت در چین نیز سال پیش کاهش قابل‌توجهی داشت و به ۲۵۱۷۰۰ دستگاه رسید. این در حالی است که فرانسوی‌ها در سال ۲۰۱۴ تعداد ۷۳۱ هزار دستگاه خودرو در این کشور فروخته بودند.

سخنگوی پژو-سیتروئن خاطرنشان ساخته است:

ما تسلیم نمی‌شویم. ما هنوز در حال دنبال کردن برنامه‌های خود برای کاهش هزینه‌ها هستیم.

برنامه‌ی فعلی این خودروساز بستن خط تولید ووهان ۱ و فروش تأسیسات ووهان ۲ است. همچنین نیروی کاری دانگ فنگ پژو سیتروئن تا پایان سال از ۸ هزار نفر به ۵۵۰۰ نفر می‌رسد و در سه سال آینده نیز به ۴ هزار نفر کاهش می‌یابد.

از دیگر تغییرات در نظر گرفته شده می‌توان به حذف محصولات ضعیف و تمرکز روی محصولات سودده تر اشاره کرد. پژو-سیتروئن همین استراتژی را در اروپا نیز بکار گرفته است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.