تصاویر جاسوسی داغ از بی ام و i5 الکتریکی

تصاویر جاسوسی داغ از بی ام و i5 الکتریکی

BMW چند ماه پیش تائید کرد نسل بعدی سری ۵ در حال توسعه بوده و اخیراً نیز تصاویر جاسوسی این خودرو منتشر شده است. نکته مهم‌تر اینکه سدان پرفروش BMW فقط با پیشرانه‌های درون‌سوز عرضه نخواهد شد بلکه برادر الکتریکی آن نیز در راه خواهد بود.

گفته شده نام این خودرو i5 بوده و به تازگی هم تصاویر جاسوسی آن در خلال تست‌های جاده‌ای منتشر شده است. این نمونه پیش‌تولیدی مشابه برادر عادی سری ۵ به نظر می‌رسد اما نوشته خودروی تست الکتریکی و فقدان خروجی اگزوز در عقب باعث می‌شود به باطن الکتریکی‌اش پی ببریم.

با توجه به این تصاویر می‌توان گفت سری ۵ الکتریکی جدید برخلاف i4 الکتریکی فاقد جلوپنجره بزرگ خواهد بود. البته این موضوع خیلی مایه تعجب نیست چراکه ژرمن‌ها می‌خواهند درباره طراحی یکی از پرفروش‌ترین محصولات خود حساب شده قدم بردارند.

برخلاف استفاده زیاد از پوشش‌های استتاری هنوز هم می‌توان حفظ چراغ‌های جلوی یکپارچه در i5 را تشخیص داد. این در حالی است که برادران بزرگ‌تر این خودرو همچون X7، سری ۷ و i7 طراحی متفاوتی را به نمایش خواهند گذاشت. همین طراحی بحث‌برانگیز چراغ‌های جلو در خودروی جدید X8 نیز پدیدار خواهد شد.

هنوز جزئیات قوای محرکه i5 منتشر نشده اما شایعاتی درباره تولید نسخه داغ‌تر با پسوند M نیز وجود دارد. گفته می‌شود این مدل از سه پیشرانه الکتریکی با قدرت کل ۷۵۰ اسب بخار سود خواهد برد. احتمال دارد سدان الکتریکی i7 نیز از همین قوای محرکه استفاده کند اما چیزی تائید نشده است.

نسل بعدی BMW سری ۵ از پلتفرم CLAR استفاده خواهد کرد تا بتواند پذیرای قوای محرکه الکتریکی نیز بشود. انتظار می‌رود این خودرو تا نیمه دوم سال آینده معرفی شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.