تصاویری از گریت‌ وال WEY P01، آفرودری چینی برای رقابت با بزرگان

تصاویری از گریت‌وال WEY P01، آفرودری چینی برای رقابت با بزرگان

این روزها با معرفی رسمی فورد برانکوی جدید و همین‌طور انتشار خبرهایی در مورد تجهیز جیپ رانگلر به پیشرانهٔ V8، بخش اس‌یووی‌های آفرودی بسیار داغ شده است. حال به نظر می‌رسد چینی‌ها هم قصد دارند به این مهمانی وارد شده و در برابر بزرگان این بخش خودی نشان دهند زیرا برند وی (WEY) که متعلق به گروه خودروسازی گریت‌وال است، با انتشار تیزرهایی رسماً از معرفی قریب‌الوقوع اس‌یووی کاملاً جدیدی خبر داده است. سازندهٔ چینی فعلاً اطلاعات چندانی در مورد این خودرو اعلام نکرده و صرفاً گفته است که این اس‌یووی جدید روی پلت‌فرمی ساخته شده که با همهٔ محصولات قبلی WEY متفاوت است.

بااین‌حال، گزارشات قبلی نشان داده‌اند این ماشین یک اس‌یووی واقعی با ساختار بدنه روی شاسی است که فعلاً با کُد P01 شناخته می‌شود و روی همان پلت‌فرم هاوال H9 ساخته شده است (برند هاوال هم به گریت‌وال تعلق دارد). با توجه به تیزرهای رسمی و تصاویری که قبلاً از P01 منتشر شده بود، استایل بیرونی این خودرو بسیار خشن و آفرودی است و با همهٔ محصولات قبلی برند وی بسیار متفاوت است. در این ماشین مثل آفرودرهای نمادین این کلاس از سبک طراحی رترو استفاده شده و شباهت‌هایی با بزرگان این بخش مثل جیپ رانگلر، مرسدس بنز G کلاس و حتی فورد برانکو را می‌توان در آن دید.

چراغ‌های جلوی گِرد با نوار LED داخلی و سپر جلوی برجسته که به گلگیرها متصل شده و نمای بسیار سرسختی را ایجاد کرده، از ویژگی‌های بخش جلویی P01 هستند درحالی‌که عقب خودرو با چراغ‌های عمودی ساده و چرخ زاپاس روی درب صندوق، شبیه به جیپ رانگلر به نظر می‌رسد. همچنین با توجه به این تصاویر، به‌احتمال‌زیاد این اس‌یووی چینی در دو نسخهٔ استاندارد و خشن‌تر ارائه خواهد شد که در دومی قسمت‌هایی مثل از سپرها، گلگیرها و قاب جلوپنجره مشکی‌رنگ هستند. پیش‌بینی می‌شود P01 علاوه بر ظاهری خشن و آفرودی، از توانایی‌های خارج جاده‌ای خوبی هم برخوردار باشد.

با توجه به اینکه وی P01 روی پلت‌فرم هاوال H9 ساخته شده، انتظار می‌رود در قوای محرکه هم با آن مشترک باشد. این یعنی احتمالاً زیر کاپوت این اس‌یووی جدید همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوی H9 قرار گیرد که ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور هم باید توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک به هردو محور منتقل شود. سازندهٔ چینی وعده داده است که بعداً یک قوای محرکهٔ هیبریدی هم برای P01 ارائه خواهد کرد.

این اس‌یووی جدید از لحاظ اندازه هم تقریباً مشابه هاوال H9 خواهد بود که ۵,۰۹۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۲۶ میلی‌متر عرض و ۱,۹۰۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۸۰۰ میلی‌متر است؛ اما در حالی گریت‌وال از طریق برند وی قصد معرفی این اس‌یووی آفرودی جدید را دارد که به‌تازگی توسط برند هاوال هم کراس‌اووری آفرودی بنام سگ بزرگ را معرفی کرده است. این نشان می‌دهد که گریت‌وال قصد دارد به‌طورجدی به بخش خودروهای آفرود وارد شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.