تسلا S P85D با دو موتور، دو دیفرانسیل و رانندگی خودکار

تسلا S P85D با دو موتور، دو دیفرانسیل و رانندگی خودکار

تسلا مدل S یک خودروی الکتریکی لوکس پیشتاز در دنیاست که بسیاری از مرزها را پشت سر گذاشته است. اما حالا با جا افتادن و شناخته شدن این خودرو، وقت آن رسیده تا کم‌کم به بلوغ نیز برسد. مدل D که چند روزی تبلیغ آن شروع شده بود، می‌خواهد یک خودروی الکتریکی کامل باشد. یک خودروی سدان لوکس و مدرن با عملکردی در حد خودروهای سوپراسپرت.

اولین نکته در مورد خودروی P85D انتقال نیرو به هر چهار چرخ است. این ویژگی سال آینده باید در مدل کراس آور X نیز بکار گرفته شود و چه بهتر که روی مدل S امتحان خود را پس دهد. برای دستیابی به این منظور، روی محور جلو نیز یک موتور الکتریکی قرار گرفته است. نیروی تولیدی این موتور ۲۲۱ اسب بخار است. در حالی که موتور قرار گرفته روی محور عقب می‌تواند قدرتی برابر با ۴۷۰ اسب بخار تولید کند. مجموع خروجی حاصل از موتورهای محور جلو و عقب به ۶۹۱ اسب بخار و ۹۳۱ نیوتن متر می‌رسد. رقمی که آن را حتی از سوپراسپرتهایی مطرح بالاتر قرار می‌دهد.

از چنین خودرویی با این گشتاور بالا عملکردی تندوتیز نیز انتظار می‌رود. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن تنها ۳.۲ ثانیه است و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۸ ثانیه طی می‌کند که ۱۶.۱ کیلومتر کاهش یافته است. البته نهایت سرعت نیز بسته به مکان بین ۲۰۹ تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.

برد این خودرو با باتری‌های شارژ شده به ۴۴۳ کیلومتر می‌رسد. تجهیزات اضافی حدود ۱۳۲ کیلوگرم به وزن آن افزوده‌اند. وزن خودرو اکنون ۲۲۴۰ کیلوگرم می‌باشد. البته این جرم اضافی با قدرت و انرژی بیشتر به خوبی جبران شده است.

افزودن عبارت D به نام این مدل حدود ۱۴۶۰۰ دلار آب می‌خورد. علاوه بر پیشرانه از چرخ‌های ۲۱ اینچی اسپرت و سیستم تعلیق بادی نیز در این خودرو استفاده می‌شود. مدل S 85 و S 60 نیز از این پس گزینه انتقال نیروی چهار چرخ را به صورت سفارشی در اختیار خواهند داشت. با این تفاوت که موتور ضعیف تر ۱۸۸ اسبی برای آن‌ها در نظر گرفته شده که قدرت را در مدل ۶۰ و ۸۵ کیلووات ساعتی به ترتیب به ۳۷۶ و ۳۷۰ اسب بخار می‌رساند. این آپشن مستقل نیز ۴۰۰۰ دلار قیمت دارد.

مورد مهم دیگری که تسلا از آن رونمایی کرده، سیستم رانندگی خودکار است که در حال حاضر در پکیج تکنولوژی گنجانده شده است و شامل سیستم‌های هشدار برخورد، نمایش نقاط کور، هشدار خروج از خط، کروز کنترل دینامیک و کنترل سرعت خودکار می‌باشد. آلن ماسک اعتقاد دارد که ظرف ۵ تا ۶ سال آینده رانندگی خودکار و استقلال خودرو از راننده به بلوغ خواهد رسید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.