تسلا چگونه صنعت خودرو را دگرگون کرده است؟

تسلا چگونه صنعت خودرو را دگرگون کرده است؟

نام تسلا هم‌اکنون با تغییر صنعت خودرو مترادف شده است. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بحث درباره تسلا به میزان جوان بودن این کمپانی و میزان تأثیر مثبت آن روی چشم‌انداز تولید خودرو مربوط می‌شود.

ستاره این کمپانی یعنی ایلان ماسک همه‌چیز را از حدود ۱۷ سال پیش شروع کرده است. او در قلب انقلابی قرار دارد که می‌خواهد صنعت خودرو را به محصولات پاک‌تری برساند. او نه تنها خودروهایی بدون آلایندگی تولید می‌کند بلکه از ویژگی‌های پیشرفته‌ای همچون اتوپایلوت و به‌روزرسانی از راه دور در محصولاتش سود می‌برد.

اتکای کمتر به سوخت‌های فسیلی غیرقابل‌تجدید و استفاده از منابع تجدید پذیر و پایدار یکی از قدم‌های مهم در حفاظت از زمین است. نیازی به گفتن نیست که خودروهای تسلا در مقایسه با خودروهای بنزینی یا دیزلی آسیب و آلایندگی کمتری دارند.

تسلا اخیراً از نظر ارزش نیز بالاتر از هر خودروساز دیگری قرار گرفته و ارزش تریلیون دلاری دارد. همین تغییرات در صنعت خودرو باعث شده‌اند بسیاری دیگر از خودروسازان مطرح همچون بی ام و، فورد، مرسدس بنز و… تغییرات رادیکالی را اعلام کنند. این برندها نیز می‌خواهند رابطه بهتری با محیط‌زیست داشته باشند.

متأسفانه باید گفت تنها چیزی که خودروسازان را مجبور به اتخاذ چنین سیاست‌ها و تغییراتی می‌کند درآمدزایی بیشتر است و به همین خاطر است که تحرکات تسلا در این زمینه مورد مثبتی ارزیابی می‌شود. دیگر کمپانی می‌خواهند موفقیت تجاری تسلا را تکرار کنند.

با وجود چنین تغییرات شگفت‌انگیزی شاید بخواهید بدانید چه چیزهایی باعث خاص شدن تسلا می‌شود. باهم می‌خواهیم برخی از این ویژگی‌ها را مرور کنیم پس با ما همراه شوید.

اتوپایلوت

چندین دهه قبل این ویژگی فقط در فیلم‌های علمی تخیلی دیده می‌شد و در سال‌های اخیر نیز همواره خبر از عرضه قریب‌الوقوع چنین سیستمی بود اما این تسلا بود که با خلاقیت‌ها و نوآوری‌های خود تکنولوژی رانندگی خودکار را وارد خودروها نمود.

خودروهایی با تکنولوژی پارک خودکار و کروز کنترل مدت‌ها پیش عرضه شده بودند اما قدم بعد فرمان دهی خودکار به خودرو بود. این تکنولوژی اولین بار در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و پس‌ازآن بهبود یافت. پس از تسلا سایر کمپانی‌ها نیز روی اتوپایلوت متمرکز شدند تا حمل‌ونقل عمومی را بهبود بخشند.

اگرچه خودروسازان مطرح جهانی به دنبال یافتن راه‌هایی به منظور ارائه تکنولوژی خودران خود هستند اما هنوز هم نیازمند پیشرفت‌هایی هستیم تا خودران کامل در دسترس افراد قرار گیرد. در حال حاضر اتوپایلوت تسلا می‌تواند محدودیت‌های سرعت را تشخیص دهد و چراغ‌های راهنمایی را نیز حس کند. قدم بعدی در انقلاب نرم‌افزاری تسلا تولید خودروهایی با ترمز، گاز، فرمان و حتی ناوبری همگام با ترافیک است.

الکتریکی سازی

خودروهای الکتریکی به تازگی پدیدار نشده‌اند اما هرگز تا به این اندازه در صنعت خودرو حضور نداشتند. تسلا این تغییر اولیه را شروع کرد و آن‌ها را به‌صورت انبوه روانه بازار نمود.

دیگر پیشرفت قابل‌توجه تسلا به معرفی محصولاتی مربوط می‌شود که می‌توانند از نظر سرعت و قدرت با خودروهای درون‌سوز رقابت کنند. دیگر خودروسازان نیز می‌خواهند چنین چیزی را تکرار کنند اما برخی از آن‌ها توانایی تولید محصولی در حد و اندازه‌های تسلا را نداشته‌اند.

البته هنوز هم فضا برای بهبود وجود دارد زیرا شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی یکی از نگرانی‌های مشتریان است ولی این فاصله هر روز کمتر و کمتر می‌شود.

گفته می‌شود ظرف ۲۰ سال آینده نیمی از خودروهای عرضه شده در سراسر جهان از نوع الکتریکی خواهند بود و تمامی این‌ها مدیون پیشرفت‌هایی است که توسط تسلا رخ داده است.

تسلا جدای از اینکه دوستدار محیط‌زیست است و از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده می‌کند، از نظر زیبایی‌شناسی نیز محصولات جذابی تولید می‌کند و خودروهای الکتریکی‌اش توانایی رقابت با نمونه‌های سنتی را دارند.

آینده برای تسلا و ایلان ماسک روشن به نظر می‌رسد. اگر هنوز هم به تسلا ایمان ندارید شاید این چند خط پایانی نظر شما را تغییر دهد. تسلا به دنبال تولید خودروهایی با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱ ثانیه‌ای است، یک توانایی کاملاً شگفت‌انگیز!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.