تسلا و پروژه تونل اسپیس‌ایکس

تسلا و پروژه تونل اسپیس‌ایکس

روز چهارشنبه ایلون ماسک (Elon Musk) در حساب شخصی‌اش در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که در حال «پیشرفت» در جهت رؤیاهای جاه‌طلبانه‌اش در زمینه حفر تونل است؛ پروژه‌ای که وی اولین بار پس از گیر افتادن در یک ترافیک سنگین از لس‌آنجلس در ماه دسامبر به آن اشاره کرد. مدیرعامل اسپیس‌ایکس و تسلا در جواب هواداران که خواهان جزئیات بیشتری در این رابطه‌ بودند، اظهار داشته که در واقع، درنظر دارد که برنامه حفر تونل را از نزدیکی دفترش در اسپیس‌ایکس آغاز کند.

به نظر می‌رسد که برنامه‌های حفاری تونل ماسک، در حال حاضر در جهت کاهش زمان سفر بین اسپیس‌ایکس و LAX تنظیم شده باشند. LAX فرودگاهی که ایلون ماسک با توجه به مسئولیت‌هایش در اسپیس‌ایکس، تسلا و سولارسیتی، اغلب از آن استفاده می‌کند. در کتاب زندگینامه خانم اشلی ونس (Ashlee Vance) در سال ۲۰۱۵ می‌خوانیم که ماسک اساساً زمان خود را بین ساختمان‌های مرکزی اسپیس‌ایکس و تسلا تقسیم می‌کند. در نتیجه می‌توان ۲ مسافرت هفتگی، یک مسافرت میان‌هفته و دیگری در آخر هفته بین سیلیکون‌ولی و لس‌آنجلس  برای ماسک تصوّر کرد.

نوشته ایلون ماسک در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۷:

پیشرفتی هیجان‌انگیز در جبهه تونل. برنامه آغاز حفاری از ماه آینده یا کمی دیرتر.

البته تشخیص میزان جدّی‌بودن «ماسک» در توییتر، با توجه به توانایی‌اش در اظهارنظرهای خشک و در عین حال، پاسخ شوخ‌طبعانه به کاربران، اندکی مشکل است. امّا وی قبلاً‌ به جدّی بودن برنامه‌ تونل اشاره کرده و تا به این لحظه، هنوز نشانه‌ای از شوخی بودن این موضوع مشاهده نشده است. ماسک در جواب پرسش یک هوادار راجع به واقعیت این پروژه، تنها یک کلمه تصدیق (ِYup) به کار برده و در قسمت زندگینامه حساب‌ کاربری‌اش نیز «تونل‌ها» را به عنوان یکی از موضوع‌های موردعلاقه‌اش اضافه کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.