تسلا مدل Y مجهز به باطری‌های بی‌وای‌دی تأییدیه اتحادیه اروپا را دریافت کرد

تسلا مدل Y مجهز به باطری‌های بی‌وای‌دی تأییدیه اتحادیه اروپا را دریافت کرد

پس از انتشار شایعات متعدد طی حدود یک سال گذشته در مورد همکاری تسلا و بی‌وای‌دی، سرانجام مشخص شده که نسخهٔ جدید و پایهٔ مدل Y از باطری‌های بلید (Blade) بی‌وای‌دی استفاده می‌کند. این نسخهٔ جدید قرار است در همین ماه یا ماه آینده روی خط تولید در گیگا برلین برود. گفته شده بی‌وای‌دی اولین سری از این باطری‌ها را به کارخانهٔ برلین تحویل داده است و مدل Y اولین خودرویی خواهد بود که از آن‌ها استفاده می‌کند. بااین‌حال، طبق گفته‌ها، گیگافاکتوری شانگهای در کوتاه‌مدت برنامه‌ای برای استفاده از این باطری‌ها ندارد.

در همین حال، یک گزارش غیررسمی ادعا کرده که این مدل Y جدید با باطری‌های بی‌وای‌دی تأییدیهٔ اتحادیهٔ اروپا را دریافت کرده است. این خودرو که تایپ ۰۰۵ نام دارد، به یک پکیج باطری ۵۵ کیلووات ساعتی با برد ۴۴۰ کیلومتری مجهز است و در هر صد کیلومتر ۱۵.۵ کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌کند. در حال حاضر اما نمی‌دانیم که آیا نسخهٔ جدید مدل Y از کل تکنولوژی باطری بی‌وای‌دی یعنی پکیج و سلول‌ها استفاده می‌کند یا فقط سلول‌ها از شرکت چینی گرفته شده‌اند و پکیج باطری متعلق به خود تسلا است. چیزی که فعلاً میدانیم این است که این باطری‌های جدید در مدل Y از نوع پکیج ساختاری هستند و بی‌وای‌دی اخیراً اولین محصول خود بنام سیل (Seal) را با این نوع باطری‌ها معرفی کرده است.

گفته شده وزن نسخۀ پایۀ جدید کراس‌اوور کامپکت تسلا ۲۰۸۷ کیلوگرم است که ۶۶ کیلوگرم از نمونهٔ قبلی با باطری‌های ۶۰ کیلووات ساعتی کمتر است. این مدل Y جدید در گیگا برلین آلمان در کنار نسخه‌های پرفورمنس و دوربرد چهارچرخ محرک تولید خواهد شد که از باطری‌های ۲۱۷۰ ال‌جی استفاده می‌کنند. در آینده نیز تسلا قصد دارد محصولات خود با باطری‌های جدید ۴۶۸۰ را در آلمان تولید کند. در حال حاضر تأمین‌کنندگان اصلی باطری تسلا شرکت‌های ال‌جی و پاناسونیک به همراه شرکت چینی CATL هستند. سال گذشته تسلا با خرید ۱.۹ میلیارد دلار باطری از CATL به بزرگ‌ترین مشتری این شرکت تبدیل شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.