تسلا مدل Y برقی عنوان پرفروش‌ترین خودروی ماه نوامبر اروپا را به دست آورد

تسلا مدل Y برقی عنوان پرفروش‌ترین خودروی ماه نوامبر اروپا را به دست آورد

کراس اور برقی تسلا مدل Y توانست عنوان پرفروش‌ترین خودروی ماه نوامبر (۱۰ آبان تا ۱۰ آذر ۱۴۰۱) قاره اروپا را به دست آورد و از محبوب‌ترین خودروی قاره همیشه‌سبز یعنی فولکس‌واگن گلف سبقت بگیرد. قطعاً این یک تحول بزرگ در صنعت خودروی اروپا به شمار می‌رود.

پس از آنکه تسلا مدل Y برقی نتوانسته بود در ماه اکتبر بین ۵۰ خودروی پرفروش اروپا قرار گیرد، این کراس اور برقی بازگشتی قدرتمندانه در ماه نوامبر داشت و فروش ۱۹۱۴۴ دستگاهی را تجربه کرد که رشد فروش بیش از ۲۶۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال پیش نشان می‌دهد. این خودرو همچنین عنوان پرفروش‌ترین خودروی ماه سپتامبر اروپا را نیز در اختیار دارد.

کل فروش ماه نوامبر تسلا در اروپا با رشد ۹۷ درصدی به ۳۱۸۲۰ دستگاه رسیده که بخش اعظم آن به دلیل استقبال قابل‌توجه از مدل Y برقی بوده است. این خودرو تنها محصول برقی بازار اروپاست که جزو سه خودروی اول ماه نوامبر قرار می‌گیرد. در رتبه دوم داچیا ساندرو با فروش ۱۸۷۴۶ دستگاه (رشد فروش ۱۶ درصدی) قرار داشته و رتبه سوم نیز به تویوتا یاریس با فروش ۱۷۳۰۹ دستگاه (رشد ۱۵۰ درصدی) تعلق دارد. اما از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی تاکنون این پژو ۲۰۸ است که پرفروش‌ترین خودروی قاره اروپا بوده و به فروش ۱۹۳,۷۴۳ دستگاهی رسیده است. این هاچبک ساب کامپکت فرانسوی می‌خواهد سال ۲۰۲۲ را با عنوان پرفروش‌ترین خودروی کل قاره اروپا به پایان برساند؛ اما تا پایان ماه نوامبر شش خودروی متفاوت عنوان پرفروش‌ترین‌ها را از آنِ خود کردند هرچند فقط دوتا از آن‌ها یعنی تسلا مدل ۳ و مدل Y برقی بودند.

نکته جالب اینکه در آلمان یعنی بزرگ‌ترین بازار خودروی اروپا و در ماه نوامبر این تسلا مدل ۳ بوده که پرفروش‌تر از تسلا مدل Y ظاهر شده است. سدان تسلا در آلمان طرفداران بیشتری دارد و این را داده‌های KBA نشان می‌دهد. فروش ماه نوامبر تسلا مدل ۳ در آلمان ۶۸۱۱ دستگاه بوده درحالی‌که مدل Y برقی به خانه ۳۶۸۷ نفر راه یافته است. ماه پیش همچنین شروع تحویل نسخه‌های به‌روز شده مدل S و X در آلمان بوده و فروش هرکدام از آن‌ها به ترتیب ۱۰۶ و ۳۵ دستگاه گزارش شده است. فروش تسلا در آلمان و طی ماه نوامبر رکورد جدیدی زده و به ۱۰۸۱۹ دستگاه رسیده است. پس از ماه سپتامبر، ماه نوامبر بهترین ماه از نظر آمار فروش برای تسلا در این کشور اروپایی بوده است. اوایل سال جاری میلادی بود که ایلان ماسک طی یک پیش‌بینی خبرساز اعلام کرد مدل Y برقی به پرفروش‌ترین خودروی دنیا در سال ۲۰۲۳ تبدیل خواهد شد. این امر می‌تواند تحقق یابد زیرا این خودرو هم‌اکنون در اروپا و سایر نقاط جهان فروش بالایی را تجربه می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.