تسلا مدل S پلاد، سریع‌تر از پورشه ۹۱۱ GT2 RS در لاگونا سکا

تسلا مدل S پلاد، سریع‌تر از پورشه ۹۱۱ GT2 RS در لاگونا سکا

یک نسخهٔ اصلاح‌شده از تسلا مدل S پلاد با ثبت تایم ۱ دقیقه و ۲۸.۲ ثانیه در پیست لاگونا سکا، یکی از سریع‌ترین خودروها در این پیست یعنی پورشه ۹۱۱ GT2 RS را مغلوب کرده است. رکورد پورشه در لاگونا سکا ۱ دقیقه و ۲۸.۳ ثانیه بوده و سریع‌ترین خودروی این پیست هم مک‌لارن سنا با تایم ۱ دقیقه و ۲۷.۶ ثانیه است. تسلا با این تایم به سریع‌ترین خودروی الکتریکی لاگونا سکا تبدیل شده است.

این مدل S توسط شرکتی بنام Unplugged Performance اصلاح شده و برای اولین بار برای رقابت در مسابقات بین‌المللی تپه نوردی Pikes Peak رونمایی شده است. این یکی از اولین پلادهایی است که تحویل داده شده و اصلاحات زیادی را برای بهبود پرفورمنس تجربه کرده است. مهم‌ترین ارتقاءهای این خودرو تجهیز به قطعات آئرودینامیکی جدید مثل اسپلیتر جلو و یک بال بزرگ در عقب است. مشخص نیست که این قطعات در مقایسه با پلاد معمولی چقدر داون‌فورس اضافی تولید می‌کنند اما مطمئناً در عملکرد خودرو تفاوت ایجاد می‌کنند.

علاوه بر این، پلاد به تعلیق جدید و ترمزهای ارتقاءیافته هم مجهز شده است و برای این رکورد زنی روی رینگ‌های اختصاصی با لاستیک‌های اسلیک قرار گرفته است. داخل خودرو نیز تقریباً لخت شده و یک رول‌کیج در آن نصب شده است. خود تسلا نیز قبلاً مدل S پلاد را به‌طور گسترده‌ای در لاگونا سکا آزمایش کرده اما هیچ لپ تایم رسمی از آن اعلام نشده است. بااین‌حال گفته می‌شود که یک پروتوتایپ از پلاد پلاس که ساخت آن لغو شد، سال گذشته تایم ۱ دقیقه و ۳۰.۳ ثانیه را در این پیست به ثبت رسانده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.