تسلا مدل S، اولین خودروی الکتریکی با برد فراتر از ۶۴۴ کیلومتر!

تسلا مدل S، اولین خودروی الکتریکی با برد فراتر از ۶۴۴ کیلومتر!

تسلا به‌صورت رسمی به اولین سازنده خودروهای الکتریکی تبدیل شد که محصولی با برد فراتر از ۶۴۴ کیلومتر (۴۰۰ مایل) را ارائه می‌کند. هم‌اکنون تسلا مدل S از موسسه EPA رتبه‌بندی شعاع حرکتی ۶۴۷ کیلومتر را دریافت کرده است. البته حدس می‌زنیم این موضوع باعث تعجب افراد زیادی نشده باشد زیرا می‌دانیم که ایلان ماسک از دیدن اینکه برند دیگری بتواند این رکورد را بشکند خوشحال نخواهد شد!

زمانی که لوسید موتورز اولین محصول خود یعنی ایر را اواخر سال جاری وارد بازار کند طبق انتظارات برد این خودرو نیز بالای ۶۴۴ کیلومتر خواهد بود. احتمالاً همین موضوع فشاری مضاعف بر تسلا وارد کرده تا سریعاً دست‌به‌کار شده و تسلا مدل S با برد فراتر از ۶۴۴ کیلومتر را پیش از لوسید عرضه نماید.

از زمان عرضه تسلا رودستر، این خودروساز همواره پیشتاز تولید محصولات الکتریکی با شعاع حرکتی بالا بوده و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها تغییری در این روند ایجاد شود. البته رقبایی همچون لوسید موتورز وجود دارند اما تسلا بسیار جلوتر حرکت می‌کند. این خودروساز آمریکایی بی‌وقفه روی بهبود راندمان و تکنولوژی باتری خودروهای خود کار کرده تا موقعیت برتر خودش را حفظ نماید.

تسلا امیدوار به دریافت برد فراتر از ۶۴۴ کیلومتر از RPA بوده اما زمانی که مدل S تست شد برد ۶۲۹ کیلومتری برای آن اعلام شد. دلیل این موضوع جا گذاشتن کلیدهای خودرو در شب اعلام شد که منجر به کاهش ۲ درصدی شارژ باتری پیش از شروع تست‌ها گردید. البته این را ماسک اعلام کرد چیزی که بعدها توسط EPA رد شد؛ اما حالا با ایجاد تغییراتی سرانجام مدل S توانست این رکورد را بشکند.

در اینجا نگاهی کوتاه خواهیم داشت به خودروهای الکتریکی با بیشترین شعاع حرکتی:

برد (کیلومتر)مدلسازنده
۶۴۷مدل Sتسلا
۵۶۵مدل Xتسلا
۵۳۱مدل ۳ برد بلندتسلا
۵۰۸مدل Yتسلا
۴۱۷بولت EVشورولت
۴۱۵کنا الکتریکهیوندای

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.