تسلا مدل ۳ ایمن‌ترین خودروی تاریخ NHTSA

تسلا مدل ۳ ایمن‌ترین خودروی تاریخ NHTSA

تسلا چند وقت پیش سر و صدای زیادی درباره ایمنی بالای مدل S ایجاد کرد که البته خیلی هم درست از آب درنیامد؛ بنابراین زمانی که این خودروساز می‌گوید جدیدترین محصولش یعنی مدل ۳ کمترین میزان احتمال ایجاد جراحت در تمامی خودروهای تست شده توسط NHTSA را داراست باید به این ادعا هم به دیده‌ی تردید نگریست.

جدای از سابقه‌ی تسلا درباره ایمنی مدل S باید گفت این خودروساز اعلام کرده مدل ۳ رتبه‌بندی ایمنی عالی ۵ ستاره را در تمامی بخش‌ها کسب کرده است.

تسلا می‌گوید NHTSA نسخه‌ی برد بلند دیفرانسیل عقب مدل ۳ را تست کرده و داده‌ها نشان داده سرنشینان این خودرو کمترین احتمال جراحت را در تصادفات از جلو، کناره‌ها و چپ کردن دارند.

عملکرد قوی تسلا مدل ۳ در تست‌های تصادف به ساختار و مجموعه باتری مستحکم و مرکز ثقل پایین مربوط می‌شود. این خودروساز می‌گوید طراحی یاد شده ریسک چپ کردن را کاهش داده و از نفوذ قطعات و بخش‌های مختلف بدنه به کابین پیشگیری می‌کند. همچنین ساختار مدل ۳ به‌ گونه‌ای است که نیروهای تصادف را توزیع کرده تا کمترین شوک به کابین وارد شود. مدل ۲ همچنین منطقه مچاله شدن فوق‌العاده‌ای در جلو داشته و هیچ پیشرانه‌ی سنتی‌ای وجود ندارد که بتواند وارد کابین شود.

این خودرو از میله‌های جذب‌کننده‌ی انرژی سود می‌برد که یکی از آن‌ها در سپر بکار رفته و از جنس آلومینیوم با کشش بالا می‌باشد. همچنین میله فولادی فوق‌العاده مستحکمی در خودرو بکار رفته که برای جذب نیروهای شدید طراحی شده است.

البته ایمنی تسلا مدل ۳ تنها به ساختار آن محدود نمی‌شود زیرا این خودرو از ستون فرمان جمع شونده و کیسه‌های هوای وسیع سود می‌برد. کیسه‌های هوای جلوی این خودرو بسته به نوع تصادف حداکثر حفاظت را به عمل می‌آورند.

تسلا همچنین ادعا می‌کند تست تصادف این خودرو نشان داده مدل ۳ کمترین میزان فرورفتگی در تصادف از کناره‌ها را دارد. این خودروساز اعلام کرده این نتایج احساس‌برانگیز به خاطر ساختارهای مستحکم ستون و رکاب‌های جانبی است که تا حداکثر میزان ممکن انرژی را جذب می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.