تسلا رودستر سال آینده راهی نوربرگ‌رینگ می‌شود

تسلا رودستر

طی روزهای اخیر بحث حضور تسلا در پیست نوربرگ‌رینگ بسیار داغ شده و نسخهٔ ویژه‌ای از مدل S در این پیست دیده شده است. با توجه به گزارشات و توئیت‌های ایلان ماسک، این خودرو در تاریخ ۲۱ سپتامبر با رانندگی نیکو روزبرگ در جهنم سبز تایم زنی خواهد کرد و سعی می‌کند رکورد پورشه تایکان را بشکند؛ اما با توجه به اینکه تسلا می‌خواهد با مدل S سالخورده در نوربرگ‌رینگ تیم زنی کند، این سؤال مطرح می‌شود که چرا نسل جدید رودستر به این پیست بُرده نمی‌شود.

مهم‌ترین دلیل در پاسخ به این سؤال این است که رودستر فعلاً همچنان در مرحلهٔ پروتوتایپ قرار دارد و آماده نشده است. بااین‌حال رودستر با مشخصات فوق‌العادهٔ خود این پتانسیل را دارد که رکورد تایکان را کاملاً نابود کند. نکتهٔ مهم‌تر اینکه تقریباً با اطمینان می‌توان گفت که نسل جدید رودستر هم قیمت تایکان توربو S خواهد بود. در همین حال، هرچند فعلاً از تایم زنی رودستر جدید در جهنم سبز خبری نیست اما به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد این اتفاق باشیم زیرا ایلان ماسک در پاسخ به کامنتی در توئیتر که درخواست کرده بعد از مدل S، نسل جدید رودستر هم به نوربرگ‌رینگ بُرده شود جواب داده سال آینده این کار انجام خواهد شد.

قوای محرکهٔ رودستر جدید از سه موتور الکتریکی تشکیل شده که یکی در جلو و دوتای دیگر در عقب نصب شده‌اند. به گفتهٔ تسلا، این موتورها مجموعاً ۱۰ هزار نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌ها تحویل می‌دهند تا خودرو بتواند ظرف ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. گفته شده این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در کمتر از ۹ ثانیه طی می‌کند و می‌تواند به حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. برای این ابرماشین الکتریکی باطری‌های فوق‌العادهٔ ۲۰۰ کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده که بُرد چشمگیر هزار کیلومتری را برای آن فراهم می‌کنند. قیمت تسلا رودستر جدید حدود ۲۰۰ هزار دلار اعلام شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.