تسلا رودستر جدید سال ۲۰۲۱ راهی نوربرگ رینگ خواهد شد

تسلا رودستر جدید سال ۲۰۲۱ راهی نوربرگ رینگ خواهد شد

ایلان ماسک مدیر اجرایی تسلا اعلام کرد نسل جدید رودستر سال آینده به منظور تست روانه پیست مشهور نوربرگ رینگ خواهد شد.

حدود سه سال از زمان رونمایی تسلا رودستر پروتوتایپ می‌گذرد. در آن زمان ماسک گفته بود رودستر سال ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد شد اما این اتفاق رخ نداده و احتمالاً تا سال ۲۰۲۲ نیز رخ نخواهد داد.

با این وجود واضح است که این خودروساز آمریکایی به توسعه رودستر جدید فکر کرده و آن را راهی یکی از سخت‌ترین پیست‌های جهان خواهد کرد.

همان‌گونه که می‌دانید تسلا چندین نسخه پیش‌تولیدی از مدل S پلاد را در نوربرگ رینگ تست کرده و به دنبال شکستن رکورد پورشه تایکان بوده است. اگرچه پروتوتایپ های این خودرو بسیار سریع به نظر می‌رسند اما تسلا هرگز زمان‌های رسمی آن‌ها را اعلام نکرده است. شاید این کار به خاطر عدم ارتقای رکورد پورشه بوده و یا اینکه تسلا به دنبال اعلام زمان به دست آمده در زمان رونمایی از مدل S پلاد می‌باشد.

مشخصات فنی تسلا رودستر احتمالاً از زمان رونمایی در نوامبر ۲۰۱۷ تا زمان رونمایی تغییر خواهند کرد اما با این وجود نیز رودستر توانایی ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۲ ثانیه را خواهد داشت. حداقل سرعت این خودرو نیز حداقل ۴۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. تسلا همچنین رودستر را با پکیج اسپیس ایکس عرضه خواهد کرد که شامل پیشران‌های هوای خود در بدنه به منظور بهبود پرفورمنس خواهد بود. اگرچه این تکنولوژی می‌تواند باعث بهبود شتاب گیری شود اما وزن بیشتر آن احتمالاً باعث کندی خودرو در پیست مسابقه خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.