تسلا حدود ۵۰۰ هزار دستگاه از محصولات خود را فراخوان کرد

تسلا حدود ۵۰۰ هزار دستگاه از محصولات خود را فراخوان کرد

تسلا خودروهای مدل ۳ و مدل S خود را فرا می‌خواند. این فراخوان شامل ۴۷۵۳۱۸ دستگاه از ساخته‌های تسلا است. تعداد ۳۵۶۳۰۹ دستگاه تسلا مدل ۳ شامل این فراخوان بوده و تاریخ تولید آن‌ها از ۱۵ جولای ۲۰۱۷ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ می‌باشد. مشکل این خودروها به سیم‌کشی صندوق‌عقب مربوط می‌شود که یکی از کابل‌های آن تصاویر دوربین دنده‌عقب را به نمایش می‌گذارد. با گذشت زمان، باز و بسته کردن صندوق‌عقب می‌تواند باعث استهلاک این کابل شده و به آن آسیب رساند. این امر می‌تواند منجر به عدم نمایش ویدئوها روی نمایشگر داخل کابین شود.

تسلا اولین بار در ژوئن ۲۰۲۱ و زمانی که تیم کیفیتی خود استفاده بالا از سیم‌کشی صندوق‌عقب توسط بخش سرویس را تشخیص داد از این مشکل آگاه است. این تیم به بررسی‌های خود تا ۱۰ دسامبر ۲۰۲۱ ادامه داد و در تحقیقات خود به ۲۳۰۱ ادعای گارانتی و ۶۰۱ گزارش درباره این مشکل برخورد کرد. گزارشی از تصادفات یا جراحات مرتبط با این مشکل به دست تسلا نرسیده است. این برند آمریکایی به منظور حل مشکل اقدام به بررسی سیم‌کشی خودروها خواهد کرد و اگر مشکلی وجود نداشته باشد تکنسین‌های تسلا اقدام به نصب حفاظی برای پیشگیری از رخ دادن این مشکل در آینده خواهند کرد. اگر کابل آسیب‌دیده باشد از سیم‌کشی جدیدی استفاده خواهد شد.

اما تعداد ۱۱۹۰۰۹ دستگاه تسلا مدل S نیز فراخوان شده‌اند. تاریخ تولید این خودروها از ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۴ تا ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰ بوده و مشکل آن‌ها نیز به چفت ثانویه صندوق جلوی خودرو مربوط می‌شود که شاید خیلی به سمت عقب کشیده شده باشد. در این صورت احتمال عدم قفل شدن فضای بار جلو وجود خواهد داشت. اگر چفت اولیه به‌طور مناسب باز نشده و چفت ثانویه هم درگیر نشده باشد احتمال باز شدن در کاپوت و مسدود شدن دید راننده وجود خواهد داشت. تیم کیفیت تسلا از ژانویه ۲۰۲۱ روی این مشکل متمرکز بوده و اولین بار به گزارشی درباره باز شدن در محفظه بار جلوی یک دستگاه مدل S در زمان رانندگی برخورد کرده است. این گروه با بررسی بیشتر به منشأ مشکل رسیده است.

تیم کیفیت تسلا ۴ ادعای گارانتی و ۳ گزارش را درباره این مشکل پیدا کرده‌اند و در این مورد نیز گزارشی از تصادف یا جراحت ناشی از مشکلات یاد شده وجود نداشته است. مهندسان تسلا اقدام به بررسی چفت‌های صندوق جلوی این خودروها خواهند کرد. اگر مشکلی وجود داشته باشد تکنسین‌ها اقدام به باز کردن قطعات مربوط به مونتاژ درست آن‌ها خواهند کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.