تسلا تولید خودرو در کارخانه شانگهای چین را متوقف کرد

لگو تسلا

تسلا تولید خودرو در کارخانه شانگهای چین را روز ۲۴ دسامبر (سوم دی) و به مدت یک هفته متوقف کرد. رسانه‌های محلی می‌گویند این خودروساز آمریکایی شیفت صبح تولید خودرو را لغو کرده است.

تسلا به کارکنان خود گفته که می‌توانند از مرخصی خود استفاده کنند. برند موردبحث برنامه‌های ابتدایی خود را مبنی بر توقف تولید تسلا مدل Y اعلام کرده بود. ظاهراً قرار بود تولید این کراس اوور بدون آلایندگی از ۲۵ دسامبر تا اول ژانویه (چهارم تا یازدهم دی) متوقف شود. رویترز می‌گوید کاهش محدودیت‌های سیاست کووید صفر چین منجر به افزایش میزان ابتلا بین چینی‌ها شده و کارکنان شرکت تسلا و بسیاری از شرکت‌های تأمین‌کننده قطعات نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند. کارخانه شانگهای همچنین با افزایش میزان موجودی انبار خود مواجه شده است. تصمیم تسلا برای توقف تولید یک هفته‌ای در این کارخانه بخشی از برنامه شرکت برای کاهش تولید ۳۰ درصدی مدل Y در ماه دسامبر به شمار می‌رود.

تغییرات تولید تسلا در زمان مناسبی رخ نداده است. اگرچه این خودروساز آمریکایی سال ۲۰۲۲ را با رکوردهای تولید و تحویل خودرو به پایان می‌رساند اما ایلان ماسک مدیر اجرایی تسلا در هفته‌های اخیر به خاطر ماجراهای توییتر شدیداً با انتقاد سرمایه‌گذاران و سهامداران مواجه شده و بسیاری از آن‌ها معتقدند پرداختن ماسک به تسلا باعث شده حواسش از تسلا پرت شود. این امر منجر به افت ارزش سهام تسلا شده و به رقم ۱۲۳ دلار در ۲۳ دسامبر رسیده درحالی‌که در ماه سپتامبر و درست قبل از خرید توییتر توسط ماسک ارزش هر سهم این برند ۳۰۹ دلار بود.

تسلا در سال جاری بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داده و ۴۵۰ میلیارد دلار از این رقم زمانی دود شده که ماسک توافق خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار را نهایی کرده است. باید منتظر ماند و دید اقدامات خبرساز ماسک چه تأثیری روی این خودروساز خواهد داشت. قطعاً رقبا نیز وضعیت تسلا را به‌دقت زیر نظر دارند و منتظر یک لغزش هستند تا گوی سبقت را از این برند یکه‌تاز بربایند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.