تسلا به کجا می‌رود؟! عدم تحویل مدل ۳ تا اواخر سال ۲۰۱۸

تسلا به کجا می‌رود؟! عدم تحویل مدل ۳ تا اواخر سال ۲۰۱۸

برخی افراد عقیده دارند ایلان ماسک یک عادت مشهور دارد و آن قول دادن زیاد و عدم تحویل محصول و یا حداقل تحویل با تأخیر بسیار است. تحلیل‌های قابل‌اعتنایی باور دارند که این موضوع درباره‌ی مدل ۳ که در آینده عرضه خواهد شد صدق می‌کند.

تحلیل‌گر مورگان استنلی پیش‌بینی کرده که تحویل اولین نمونه‌های تسلا مدل ۳ تا اواخر سال ۲۰۱۸ صورت نمی‌گیرد. این زمان بیش از یک سال دیرتر از زمانی است که ماسک برای تحویل خودروها انتظار دارد.

تسلا می‌گوید که تولید مدل ۳ در اواسط سال ۲۰۱۷ شروع خواهد شد اما اگر گفته‌های تحلیل‌گر مورگان استنلی درست باشد این موضوع به اواخر سال ۲۰۱۸ کشیده خواهد شد.

به علاوه تحلیل‌ها می‌گویند که این خودروساز آمریکایی در سال ۲۰۱۹ حدود ۶۰ هزار و در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۳۰ هزار دستگاه از مدل ۳ را تولید خواهد کرد. این میزان تولید هم بسیار کمتر از هدف ۴۰۰ هزار دلاری ساخت در سال ۲۰۱۸ است.

اگر این تحلیل‌ها رخ دهند برخی از ۴۰۰ هزار سفارش دهنده‌ی مدل ۳ باید تا سال ۲۰۲۱ و حتی ۲۰۲۲ صبر کنند تا خودروی خود را تحویل بگیرند، یعنی چیز حدود ۶ سال پس از ثبت سفارش!

تأخیر عرضه‌ی مدل ۳ با توجه به شروع فوق‌العاده‌ی شورولت بولت در بازار خودروهای الکتریکی نسبتاً ارزان می‌تواند به ضرر کمپانی تمام شود. این موضوع همچنین باعث کاهش مزیت تسلا نسبت به خودروسازهایی نظیر فولکس‌واگن که در چند سال آینده خودروهای الکتریکی خود را عرضه می‌کند خواهد شد.

منبع: carscoops

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.