تسلا به سیستم خودران سطح ۵ بسیار نزدیک شده است

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا طی پیامی ویدئویی که به کنفرانس سالانه هوش مصنوعی شانگهای WAIC فرستاده به موضوع سیستم‌های سواری خودران و برنامه‌های آتی این برند اشاره کرده است.

ماسک می‌گوید تسلا به دستیابی به تکنولوژی خودران سطح ۵ بسیار نزدیک شده است. به این ترتیب محصولات تسلا قادر خواهند بود بدون دستورات یا توجه راننده حرکت کنند.

ماسک گفته است:

من بسیار مطمئنم که سیستم خودران سطح ۵ یا اتوماسیون کامل اتفاق خواهد افتاد و من فکر می‌کنم این کار به سرعت رخ خواهد داد. من می‌دانم که ما کاربردهای پایه برای سیستم خودران سطح ۵ را امسال کامل خواهیم کرد.

این خودروساز آمریکایی همچنین در حال توسعه پروژه سیستم‌های خنک‌کن جدیدی است که باعث می‌شود کامپیوترهای پیشرفته‌تری در خودروها بکار رود.

البته کارشناسان صنعت خودرو معتقدند ورود خودروهای مجهز به سیستم‌های خودران کامل کمی زمان‌بر خواهد بود مخصوصاً اینکه سیستم دستیار راننده اتوپایلوت تسلا باعث برخی تصادفات مرگبار شده است.

همچنین بحث زیرساخت‌ها وجود دارد زیرا علاوه بر این تکنولوژی باید شرایط ترافیکی و جاده‌ای نیز فراهم شود. بسیاری از جاده‌های موجود در کشورهای دنیا فاقد ویژگی‌های موردنیاز برای این خودروها هستند.

در خبری دیگر باید گفت تسلا به باارزش‌ترین خودروساز دنیا بدل شده زیرا ارزش سهام آن به رقم بی‌سابقه‌ای رسیده و حتی از تویوتا نیز عبور کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.