تسلا با اختلاف، پرفروش‌ترین برند لوکس آمریکا در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۲

تسلا با اختلاف، پرفروش‌ترین برند لوکس آمریکا در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۲

تسلا نه‌تنها تا به اینجای سال ۲۰۲۲ حدود دوسوم فروش کل خودروهای الکتریکی بازار آمریکا را به خود اختصاص داده بلکه در بخش لوکس هم موفقیت بسیار چشمگیری داشته است. در هشت ماه نخست سال جاری یعنی از ژانویه تا آگوست، تعداد ۴۵۸,۷۸۶ دستگاه خودروی الکتریکی در آمریکا فروخته شده که ۲۹۸,۳۸۳ دستگاه آن تسلا بوده است. این آمار، سهم ۶۵ درصدی تسلا از فروش خودروهای الکتریکی بازار آمریکا را نشان می‌دهد. علاوه بر این، تسلا پرفروش‌ترین برند لوکس بازار آمریکا هم محسوب می‌شود و اختلاف خود را با برند دوم این بخش حتی بیشتر هم کرده است.

طبق آمارها، در بخش لوکس بازار آمریکا در سه‌ماههٔ سوم ۲۰۲۲ مجموعاً ۵۳۹,۸۰۷ دستگاه خودرو فروخته شده که ۷.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. از این تعداد اما ۱۱۴ هزار دستگاه یا ۲۱ درصد به محصولات تسلا اختصاص داشته است. فروش این برند الکتریکی آمریکایی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده که این یعنی رشد فروش تسلا چندین برابر افزایش فروش کل بخش لوکس بازار آمریکا بوده و همواره در حال کسب سهم بیشتر و بیشتری از این بخش است. برای مقایسه، فروش ب‌ام‌و به‌عنوان دومین برند لوکس پرفروش آمریکا در سه‌ماههٔ سوم با تنها ۳.۲ درصد افزایش به ۷۸,۰۳۱ دستگاه رسیده است. این یعنی اختلاف فروش ب‌ام‌و با تسلا در کل ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۱۲ هزار دستگاه رسیده است.

پس از ب‌ام‌و، مرسدس بنز با فروش ۷۲,۳۸۹ دستگاه و افزایش ۳۱ درصدی در رتبهٔ سوم قرار گرفته و پس‌ازآن لکسس با فروش ۶۷,۵۲۴ دستگاه (کاهش ۱۷ درصدی)، آئودی با ۳۹,۲۶۷ دستگاه (افزایش ۲۰ درصدی) و کادیلاک با ۳۳,۶۷۲ دستگاه (افزایش ۳۳ درصدی) در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. در همین حال، برخی از دیگر برندهای لوکس نه‌تنها بازار بسیار کوچک‌تری دارند بلکه با محدودیت‌های تولید هم دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، ولوو در سه‌ماههٔ سوم تنها ۲۱,۶۳۱ دستگاه فروخته که ۳۲ درصد کاهش داشته است.

در حال حاضر، هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه سلطهٔ تسلا بر بخش لوکس بازار در آیندهٔ نزدیک با چالش مواجه شود وجود ندارد و این یک نقطهٔ عطف بزرگ برای شرکت ایلان ماسک به‌حساب می‌آید زیرا تا چندی پیش، بخش لوکس بازار آمریکا تحت سلطهٔ برندهای اروپایی بود. علاوه بر این، به‌احتمال‌زیاد فروش دیگر برندهای لوکس آمریکایی یعنی کادیلاک و لینکلن هم به لطف حرکت به سمت پلت‌فرم‌های الکتریکی کاملاً جدید، به‌سرعت افزایش پیدا خواهد کرد. کادیلاک هم‌اکنون کراس‌اوور لیریک را به بازار فرستاده و به‌زودی خانوادهٔ کراس‌اوورهای الکتریکی خود را گسترش خواهد داد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.