تسلا اثربخشی فیلتر هِپا را در مقایسه مدل Y و بی‌ام‌و X3 نشان داد

تسلا اثربخشی فیلتر هِپا را در مقایسه مدل Y و بی‌ام‌و X3 نشان داد

رقابت بین مرسدس بنز و بی‌ام‌و سابقه‌ای طولانی دارد اما هر دو خودروساز با یک رقیب جدید روبرو شده‌اند. تسلا در بازار خودروهای الکتریکی طوفان به پا کرده است و سال ۲۰۲۱ فروش ۹۳۶۱۷۲ دستگاهی داشته است. ایلان ماسک و شرکتش برای نشان دادن قدرت خود در بازار خودروهای لوکس تصمیم گرفته‌اند بی‌ام‌و X3 را با مدل Y و فیلتر هِپا آن مقایسه کنند. بی‌ام‌و iX3 می‌توانست گزینه بهتری برای این مقایسه باشد اما از آنجایی که ژرمن‌ها این کراس اوور الکتریکی را در آمریکا عرضه نکرده‌اند به همین خاطر تسلا برادر بنزینی آن را انتخاب کرده است. البته تسلا نشان‌های بی‌ام‌و روی جلوپنجره و فرمان را پوشانده است تا مشکل حقوقی نداشته باشد. با این وجود به راحتی می‌توانیم بفهمیم که با چه خودرویی روبرو هستیم.

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید هر دو خودرو برای نمایش تفاوت‌های فیلتر هوای استاندارد X3 و فیلتر هپا تسلا مدل Y داخل یک کپسول قرار می‌گیرند. در این زمان سه نارنجک دودزا روشن می‌شوند و فرد داخل تسلا حالت ویژه‌ای با نام دفاع سلاح زیستی را فعال می‌کند. فعال کردن این حالت به معنی تصفیه هوا از طریق فیلتر هپا (فیلتر ذرات با کارایی بالا) است. این ویژگی اولین بار در سال ۲۰۱۵ و برای خودروهای گران‌تر مدل S و X عرضه شد اما در ادامه تسلا مدل Y هم به این فیلتر مجهز شد. مدل ۳ سدان به خاطر محدودیت‌های فضا در کابین فاقد این فیلتر است.

تسلا می‌گوید فیلتر هپا ۱۰۰ برابر مؤثرتر از آن چیزی است که خودروسازان مطرح در محصولات خود بکار می‌برند. در این مقایسه می‌بینیم که هیچ نشانه‌ای از وجود دود در کابین تسلا دیده نمی‌شود اما همین موضوع را نمی‌توان درباره کابین X3 گفت. البته در ویدئو ابعاد بزرگ فیلتر هپا و مفید بودن آن در جلوگیری از ورود ذرات و دود به کابین را مشاهده می‌کنیم. جدای از تسلا، مرسدس هم در حال استفاده از فیلترهای هپا در سدان های الکتریکی EQE و EQS است. بی‌ام‌و هم فیلتر نانو ذرات را برای سری ۵ عرضه کرده است تا هوای داخل کابین را تمیز نگه دارد. مشتاقیم ببینیم نسل جدید سری ۷ که به زودی معرفی می‌شود از چه نوع فیلتری برای بهبود هوای داخل کابین استفاده می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.