تسلا آغازگر عصر جدید در رانندگی خودکار

تسلا با معرفی یک بروز رسانی در سیستم نرم‌افزاری مدل اس، امکان رانندگی خودکار یا اتوپایلوت را در این خودرو مهیا ساخته است. یک ویژگی جذاب که چند سالی زودتر از سایر شرکت‌ها تجاری‌سازی شده و به دنیای واقعی پای گذاشته است.

عملکرد این سیستم با دریافت اطلاعات از شش سنسور اولتراسونیک دوربرد است که تا ۴.۸۸ متر از اطراف خودرو را در هر جهت با دقت بالا و در تمام سرعت‌ها رصد می‌کنند. این سیستم مخلوطی از دوربین، رادار، سنسورهای اولتراسونیک و سیستم ناوبری ماهواره‌ای است. برای خریداران مدل‌های قدیمی نیز جای نگرانی وجود ندارد زیرا مدل‌های ساخته شده از دسامبر سال ۲۰۱۴ پیش از این به این سنسورها و تجهیزات مجهز بوده‌اند. این یعنی بیش از ۶۰ هزار دستگاه از تسلاهای مدل اس فروخته شده می‌توانند این به‌روزرسانی را دریافت نماید. این به روز رسانی شامل سیستم پارک دوبل خودکار و موارد دیگری نیز می‌شود.

تجربه اولیه با این سیستم کمی هیجان‌انگیز و ترس‌آور است. قاعدتاً برای اطمینان به رانندگی چنین سیستمی نیاز به زمان وجود دارد. این سیستم علاوه بر کنترل گاز و ترمز، فرمان را نیز به چرخش در می‌آورد و این فراتر از چیزیست که مثلاً در یک سیستم کروز کنترل تطبیقی پیشرفته دیده می‌شود. این سیستم، دور زدن و تغییر لاین را نیز به خوبی انجام می‌دهد و مسیرها را طبق نقشه‌های ترافیکی دنبال می‌کند. به نوشته نشریه روداندتراک، رانندگی سیستم اتوپایلوت تسلا تقریباً به خوبی رانندگان تاکسی نیویورک است.

تسلا اصرار دارد که این سیستم را به هیچ وجه نباید یک سیستم رانندگی تمام خودکار دانست و نیاز است که در طول رانندگی و استفاده از این سیستم هم دستها همچنان روی فرمان قرار گیرند و به هر حال هنوز هم راننده مسئول کنترل وسیله نقلیه خود است. اکنون فضای وب در حال پر شدن از ویدئوهایی است که کاربران از تجربه جالب کار با سیستم رانندگی خودکار تسلا تهیه نموده‌اند. آینده نزدیک‌تر از همیشه است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.