تست کالیپر تیتانیومی ترمز بوگاتی

تست کالیپر تیتانیومی ترمز بوگاتی

بوگاتی بزرگ‌ترین قطعه‌ی خودرویی ساخته شده با تکنولوژی پرینت سه‌بعدی را که از تیتانیوم ساخته شده معرفی کرده است. این قطعه کالیپر ترمز جدید شیرون می‌باشد.

فرانسوی‌ها در حال توسعه‌ی کالیپر ترمز جدیدی برای این هایپرکار بوده‌اند و فولکس‌واگن که شرکت مادر بوگاتی است ویدئویی از تست دوام این قطعه را منتشر کرده است.

از آنجایی که شیرون به راحتی از مرز سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت عبور می‌کند بنابراین تمامی قطعات بکار رفته در این خودرو باید تحت شدیدترین و سخت‌ترین شرایط قرار بگیرند چراکه شیرون یک خودروی معمولی نیست. بوگاتی در خلال تست‌های اخیر خود از یک دستگاه برای شبیه‌سازی سرعت و نیروهای ترمز شیرون از سرعت ۳۷۵ کیلومتر در ساعت کرده است. اگرچه رنگ نارنجی دیسک ترمز نشان دهنده‌ی دمای فراتر از ۱۰۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌باشد اما کالیپر ترمز تیتانیومی بدون هیچ‌گونه مشکلی عمل می‌کند.

کالیپر ترمز جدید بوگاتی دارای ۸ پیستون بوده و قطر ۱۶ اینچی و وزن ۲.۹ کیلوگرمی دارد که ۴۰ درصد سبک‌تر از نمونه‌ی فعلی مورداستفاده در شیرون می‌باشد. این قطعه می‌تواند در برابر ۱۲۵ کیلوگرم نیرو در هر میلی‌متر مربع دوام بیاورد.

برای ساخت این کالیپر ترمز از ۴ لیزر ۴۰۰ واتی استفاده شده و در طی بیش از ۴۵ ساعت بیش از ۲۲۱۳ لایه از پودر تیتانیوم بکار رفته است. بوگاتی نگفته که چه زمانی از این قطعه در بوگاتی استفاده خواهد کرد و همچنین اعلام نکرده آیا این کالیپر ترمز به‌صورت استاندارد روی خودرو نصب خواهد شد یا اینکه به‌صورت آپشن در دسترس خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.