تست و بررسی تسلا مدل S پلد؛ پرچمدار سدان های برقی / دوبله فارسی

تسلا مدل S پلد

به کمک ویدئویی از مت واستون و سایت CarWow، مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت و منفی در کامل‌ترین نمونه‌ی تسلا مدل S را بررسی می‌کنیم.

بعد از تسلا رودستر که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ با بدنه‌ی دودر دونفره تولید شد، نخستین خودروی چهاردر تسلا در سال ۲۰۱۲ به بازار امریکا رسید. این محصول با نام مدل S، از جهات مختلف خبرساز و انقلابی بود. شتاب‌گیری عالی، پیشرانه‌ی برقی قدرتمند، آیرودینامیک بسیار خوب و ظاهر عامه‌پسند، نکات مثبت این خودرو و عامل موفقیت تجاری برای تسلا محسوب می‌شدند. با گذشت ۱۰ سال، تولید مدل S همچنان ادامه دارد. این خودرو، با آستانه قیمت ۹۶ هزار دلار، گران‌قیمت به نظر می‌رسد اما مثل سال‌های قبل پرتقاضا باقی مانده است.

در سال ۲۰۲۱، نسخه‌ی جدیدی از تسلا مدل S با نام پلد به خط تولید اضافه شد تا قدرت بیشتر و شتاب‌گیری بهتر فراهم کند. تسلا S پلد، ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. شرکت سازنده ادعا می‌کند این خودرو، ۱/۹۹ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد که البته در تست‌های واقعی، معمولا عددی حدود ۲/۳ تا ۲/۵ برای تسلا S پلد ثبت شده است.

در ظاهر، تفاوت چندانی بین تسلا S معمولی و نسخه‌پلد دیده نمی‌شود. نسخه‌ی پلد، با ادوات سیاه روی کاپوت عقب و چرخ های ۱۹ اینچ، متفاوت از مدل استاندارد است. حتی دستگیره های مخفی شونده، قاب پنجره و جایگاه دوربین جانبی هم سیاه رنگ هستند. تسلا S پلد،  ۳۵ هزار دلار گران‌تر از مدل معمولی است و به قیمت ۱۳۱ هزار دلار فروخته می‌شود. خریدار برای هر نوع رنگ بدنه غیر از سفید، مجبور به پرداخت هزینه‌ی اضافی در حدود ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار است.

داخل کابین S پلد، دو تغییر مهم وجود دارد. فرمان یوک (یوغ) با بریدگی در بالا، دید راننده به پنل پشت فرمان را بهبود می‌دهد و نمایشگر لمسی ۱۷ اینچ هم، از نظر کیفیت و سرعت عملکرد، بی‌نظیر است. قدرت پردازش سیستم سرگرمی در S پلد، مشابه پلی‌استیشن ۵ توصیف شده است. این تجهیزات، بهترین تجربه‌ی بازی کامپیوتری در خودرو را فراهم می‌کنند.

کیفیت مواد در کابین تسلا S پلد، قابل مقایسه با مرسدس کلاس E و بی‌ام‌و سری ۵ به نظر می‌رسد. در عقب برای افراد بلند قد، فضای کافی وجود دارد و سقف شیشه‌ای، حس بسیار خوبی به سرنشینان می‌دهد. البته ارتفاع کم صندلی‌های ردیف دوم با کف اتاق، باعث ناراحتی برای زانوها در سفرهای بلندمدت می‌شود.

 

در عقب، کنسول اختصاصی با شارژر بی‌سیم و جایگاه نوشیدنی وجود دارد. یک نمایشگر لمسی هم، مخصوص کنترل عملکرد تهویه، گرم‌کن داخل صندلی و سیستم سرگرمی نصب شده است. تسلا S قابلیت اتصال به اینترنت و دسترسی به شبکه های سرگرمی مثل یوتیوب و نت فلیکس دارد.

زیر کاپوت جلو، فضای مناسبی برای ساک ورزشی یا خریدهای روزانه هست. در عقب، فضای باورنکردنی ۷۹۳ لیتر وجود دارد که برای هر خودرویی در کلاس سدان، باورنکردنی است. البته در طرفین و زیر سطح صندوق هم فضای اضافی وجود دارد. سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع هوشمند در سرعت‌های مختلف و فناوری نویز کنسلینگ برای حذف صداهای مزاحم در کابین، دیگر ویژگی‌های مثبت در تسلا S پلد هستند.

تسلا مدل S، با ضریب درگ ۰.۲۰۸ یک شاهکار آیرودینامیک محسوب می‌شود و از این نظر با اختلافی اندک، بعد از مرسدس بنز EQS دومین خودرو برتر جهان از نظر آیرودینامیک است. مدل S پلد، ۲۱۶۰ کیلوگرم وزن دارد و با یک شارژ باتری‌، شعاع حرکتی ۶۳۰ کیلومتر ارائه می‌کند.

در تست و بررسی انجام شده توسط مت واتسون از سایت CarWow، کیفیت بسیار خوب رانندگی با تسلا S پلد در خیابان‌های داخل شهر و بزرگراه‌ها، نشان داده شده است. همچنین ایراداتی مثل نقص در عایق‌بندی کابین و عملکرد سیستم باز و بسته‌شدن خودکار آینه بغل و قفل‌ درها بررسی می‌شوند. کیفیت رانندگی این خودرو در کلاس لوکس، بسیار مطلوب ارزیابی شده و از نظر ویژگی‌های اسپرت برای رانندگی پرهیجان، کمی ضعیف‌تر از پورشه تایکان توصیف شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.