تست نهایت سرعت بی ام و M4 مجهز به سوپرشارژر در بزرگراه‌های آلمان

تست نهایت سرعت بی ام و M4 مجهز به سوپرشارژر در بزرگراه‌های آلمان

در یک ویدئوی تماشایی منتشر شده در یوتیوب، بی‌ام‌و M4 همراه تجهیزات تیونینگ پیشرانه به سرعتی بیش از ۳۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. خودروی مذکور، نسل اول M4 محسوب می‌شود؛ اما توسط مهندسان شرکت اینفینیتاس (Infinitas) به سوپرشارژر مجهز شده است.

مدل استاندارد M4 نسل اول (F82)، مجهز به پیشرانه‌ی توئین توربوشارژ ۳  لیتری (S55B30) با قدرت ۴۳۱ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتن‌متر است.  این خودرو، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۴/۵ ثانیه و نهایت سرعت محدودشده به ۲۵۰ کیلومتربرساعت دارد.  بی‌ام‌و M4 در زمان تولید بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰، آستانه قیمت ۷۰ هزار دلار داشت.

مهندسان اینفینیتاس، یک سوپرشارژر را به پیشرانه‌ی S55B30 اضافه کرده‌اند تا ترکیب کم‌نظیر موسوم به هیبرید شارژر حاصل شود. کمپرسور از برند ASA نیز روی خودرو نصب شده است. این پکیج تقویت پیشرانه در مرحله‌ اول (SK1)  قدرت پیشرانه را به ۶۰۰ اسب بخار می‌رساند و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند.

در طرح نهایی اینفینیتاس، سوپرشارژر قبل از توربوشارژر نصب شده است تا هوای پرفشار حاصل از سوپرشارژر برای سیستم توربو استفاده شود و تراکم هوا افزایش یابد. علاوه‌بر فیلتر هوای اسپرت، تجهیزات آلومینیومی برای اینترکولر، لوله‌ها و شیلنگ‌ها نیز استفاده شده است.

در فیلم مشاهده می‌کنید که M4 تقویت‌شده با قدرت ۶۰۰ اسب بخار، به‌راحتی سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت را برای راننده فراهم می‌کند. باتوجه به محدودیت سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت در مدل‌های استاندارد M4، اعمال تغییر در تنظیمات ECU و کالیبراسیون پیشرانه محرز است. صدای خروجی اگزوز نیز به لطف سوپرشارژر، تفاوت واضحی با نمونه‌ی اصلی دارد.

مهندسان اینفینیتاس ادعا می‌کنند با نصب پکیج تقویت پیشرانه، تاخیر در عملکرد توربوشارژر بی‌ام‌و را کاهش داده‌اند. همچنین خریدار می‌تواند نمونه‌های قوی‌تر با قدرت ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر یا ۱۰۰۰ اسب بخار با گشتاور ۱۱۰۰ نیوتن‌متر را سفارش دهد.

قیمت پکیج SK1 برای مالکان بی‌ام‌و M4، هشت هزار دلار است. نصب تجهیزات توسط پرسنل اینفینیتاس نیز ۲,۴۵۰ دلار هزینه اضافی دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.