تست شتاب و سرعت مزدا ۳ توربو ۲۰۲۱

تست شتاب و سرعت مزدا ۳ توربو ۲۰۲۱

اوایل ماه جاری میلادی بود که مزدا در خبری ناراحت کننده اعلام کرد دیگر خبری از محصولات اسپیدش نخواهد بود. ژاپنی‌ها بجای تولید چنین محصولاتی روی ارائه خودروهایی لوکس‌تر تمرکز خواهد کرد و مزدا ۳ توربو حد نهایی این خانواده برای برآورده ساختن نیازهای جوانان است. این خودروساز طی چند ماه پیش پیشرانه جدیدی را برای مزدا ۳ معرفی کرده است. مزدا همچنین با انتشار ویدئوهای جدید نگاهی به پرفورمنس و شتاب این خودرو داشته است.

در این ویدئوها می‌توانیم پرفورمنس مزدا ۳ توربو با کارکرد و تنظیمات رانندگی متفاوت را ببینیم. در ویدئو اول شاهد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶.۴۶ ثانیه‌ای هستیم. این خودرو در خالت اسپورت قرار داشته و کنترل کشش نیز فعال بوده است. پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوی مزدا ۳ توربو قدرت ۲۲۷ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری را با سوخت اکتان ۸۷ تولید می‌کند. در صورت استفاده از سوخت اکتان ۹۳ قدرت پیشرانه به ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور به ۴۳۴ نیوتون متر می‌رسد.

در دومین تست می‌بینیم که این خودرو کارکرد بیشتر از ۱۲۰۰ کیلومتر داشته و البته سریع‌تر عمل می‌کند زیرا شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن طی ۵.۷۵ ثانیه ثبت می‌شود. این خودرو نیز در حالت اسپورت بوده هرچند کنترل کشش خاموش شده و شاید این امر باعث شتاب بهتر شده است. تمامی مدل‌های مزدا ۳ توربو با سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک میدونی شیفتردار عرضه می‌شوند. البته راننده در این تست‌ها از میدونی شیفترها استفاده نکرده است.

مزدا ۳ توربو مدل ۲۰۲۱ اسپورت ترین محصول این برند بوده هرچند به وضوح می‌توان اهداف لوکس شدن مزدا را درک کرد. این خودرو به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۸ اینچی، مونروف برقی، سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو و نمایشگر ۸.۸ اینچی عرضه می‌شود. از دیگر تجهیزات مزدا ۳ توربو می‌توان به هدآپ دیسپلی، چراغ‌ها و دیلایت های LED، اندروید اتو و اپل کارپلی، کروز کنترل راداری و… اشاره کرد. نسخه سدان این خودرو قیمت ۳۰۸۴۵ دلاری داشته درحالی‌که برای مدل هاچبک باید ۳۱۸۴۵ دلار هزینه کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.