تست داینوی مک‌ لارن ۷۲۰S و فراری پیستا با نتایجی جالب!

تست داینوی مک‌لارن ۷۲۰S و فراری پیستا با نتایجی جالب!

آمار و ارقام داینو از نظر قدرت تولیدی پیشرانه خیلی دقیق و علمی نیست. داینوی شاسی قدرت را در چرخ ها اندازه می‌گیرد و همیشه رقمی کمتر از قدرت پیشرانه در میل‌لنگ است. دلیل آن‌هم عبور قدرت از میل‌لنگ تا گیربکس، اکسل‌ها، چرخ ها و لاستیک‌ها می‌باشد. در این فرایند شاهد اتلاف قدرت خواهیم بود و گیربکس بزرگ‌ترین میزان اتلاف قدرت را به خود اختصاص می‌دهد.

برای چندین دهه، متوسط قدرت تلف شده برای گیربکس‌های دستی حدود ۱۵ درصد بوده است. گیربکس‌های اتوماتیک بدتر بوده و اتلاف قدرت ۲۰ درصدی را ثبت می‌کنند اما این روزها خودروهایی با گیربکس‌های دوکلاچه تولید می‌شوند. افت قدرت این گیربکس‌ها هنوز به‌صورت دقیق مشخص نشده و برخی افراد می‌گویند تلفات این گیربکس‌ها مشابه گیربکس‌های دستی است. برخی نیز اعتقاد دارند گیربکس‌های دوکلاچه راندمان بهتری دارند.

اما اینجا می‌خواهیم تست داینوی مک لارن ۷۲۰S و فراری ۴۸۸ پیستا را با یکدیگر مقایسه کنیم. شایان ذکر است این تست توسط درگ تایمز انجام شده و هر دو خودرو دقیقاً روی یک داینو شاسی قرار گرفته و گفته شده که هیچ تغییری در قوای محرکه آن‌ها صورت نگرفته است. به‌صورت رسمی هر دو خودرو پیشرانه‌هایی با قدرت ۷۲۰ اسب بخاری دارند اما تست‌های داینو نشان می‌دهد مک لارن قدرت بیشتری را به زمین منتقل می‌کند. خب یا ۷۲۰S قدرت بیشتری نسبت به آمار سازنده تولید می‌کند و یا اینکه فراری قدرت بیشتری را تلف می‌کند.

اما اینجاست که به موضوع جالبی می‌رسیم. در این ویدئو به نقشه داینوجتی اشاره می‌شود که از فورد گرفته شده و برای فورد GT 2018 قدرت ۵۷۷ اسبی در چرخ ها را نشان می‌دهد. این کمپانی ظاهراً تمامی تست‌ها روی GT را با این داینو انجام داده تا قدرت تولیدی را پیش از تحویل خودرو به مشتریان تائید کند؛ بنابراین ۵۷۷ اسب بخار در داینوجت عدد جادویی برای چنین خودرویی است. با توجه به قدرت ۶۴۷ اسب بخاری اعلامی در میل‌لنگ، فورد GT افت قدرت حدود ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

رسانه‌ها از فورد درباره صحت قدرت ۵۷۷ اسب بخاری در چرخ ها پرسیده شده و آن‌ها تنها به اعلام قدرت رسمی ۶۴۷ و قدرت ۶۶۰ اسبی برای مدل‌های سال ۲۰۲۰ اشاره کرده‌اند. خب پس این افت قدرت ۱۱ درصدی حداقل در تئوری تائید نشده است.

اما وقتی تست داینوی پیستا را ببینیم به قدرت ۷۲۱ اسبی در میل‌لنگ می‌رسیم. این قدرت تقریباً مشابه ادعای فراری است؛ اما قدرت میل‌لنگ مک لارن ۷۸۶ اسب بخار اندازه‌گیری شده که بسیار فراتر از ادعای سازنده می‌باشد. البته با توجه به‌ شتاب گیری دیوانه‌واری که از ۷۲۰S دیده‌ایم، بسیار از افراد معتقدند مک لارن قدرت این هیولا را کمتر از حد واقعی اعلام کرده است. شاید آن اتلاف قدرت ۱۱ درصدی درباره مک لارن به خوبی صدق کند.

آمار و ارقام زیادی روی میز می‌آید اما نتایج به دست آمده واقعاً جذاب هستند. آیا اتلاف قدرت ۱۱ درصدی در خودروهای مجهز به گیربکس‌های دوکلاچه مدرن صحیح است؟ البته که تمامی گیربکس‌ها راندمان یکسانی ندارند و تست‌های داینو شاسی نیز می‌تواند به فاکتورهای زیادی بستگی داشته باشند.

در نهایت و با توجه به نتایج به دست آمده باید گفت مک لارن ۷۲۰S قطعاً قدرت بیشتری را نسبت به فراری ۴۸۸ پیستا به کف زمین منتقل می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.