تست داینوی مزدا RX-8 با نتایج جالب‌توجه

تست داینوی مزدا RX-8 با نتایج جالب‌توجه

ما نمی‌خواهیم که به کشمکش و بحث‌های موجود درباره‌ی مقایسه‌ی پیشرانه‌های روتاری و پیستونی وارد شویم زیرا مزدا RX-8 یک خودروی اسپورت جذاب با پتانسیل‌های زیاد می‌باشد. به همین دلیل است که کار تروتل یک مدل قرمزرنگ را انتخاب کرده و آن را در تست داینو شرکت داده است. موضوع جالب اینکه خودروی یاد شده تنها با قیمت ۶۵۰ پوند خریداری شده ولی خب این قیمت نازل با برخی مشکلات هم همراه بوده است. البته نمی‌خواهیم درباره‌ی مشکلات این خودرو صحبت کنیم.

جدای از برخی آسیب‌های بدنه، این RX-8 خیلی بد به نظر نمی‌رسد. البته به نظر می‌رسد راننده از عدم توانایی پیشرانه‌ی ۱.۳ لیتری روتاری در تولید ۲۳۸ اسب بخار اعلامی به نوعی مطمئن است. بخشی از این موضوع به خاطر اعتقاد بسیاری از طرفداران RX-8 به قدرت حدود ۲۱۰ اسب بخاری این خودروی اسپورت است اما دلیل مهم دیگر هم به تراکم پیشرانه مربوط می‌شود.

هر فردی که با پیشرانه‌ی روتاری وانکل آشناست به خوبی مشکلات آن را می‌شناسد و این مشکلات در RX-8 هم دیده می‌شود. بعداً به این مشکلات اشاره خواهیم کرد اما فعلاً بیایید مزدای مورد بحث را در یک تست داینو شرکت دهیم تا ببینیم میزان تلفات قدرت آن چقدر است.

سه تست انجام می‌شود تا نتیجه‌ی متوسط به دست آید و همان‌گونه که مشاهده می‌کنید حداقل در یکی از تست‌ها قدرت ۱۶۲.۹ اسب بخاری به دست آمده است. باید به این نکته اشاره نمود که این تست داینوی ویژه به‌صورت خودکار اقدام به محاسبه‌ی تلفات قدرت پیشرانه می‌کند بنابراین اعداد ظاهر شده روی صفحه‌نمایش نشان دهنده‌ی قدرت در چرخ‌ها نیستند بلکه قدرت در فلایویل را نشان می‌دهند. این اختلاف قدرت کاملاً قابل‌توجه است چراکه فاصله‌ی ۵۰ اسب بخاری بین قدرت نسخه‌ی صفرکیلومتر و این RX-8 دیده می‌شود.

آیا در دو تست دیگر قدرت بیشتری دیده می‌شود؟ خب برای فهم این موضوع بهتر است ویدئو را ببینید اما سربسته بگوییم که پیش‌بینی مزدا خیلی خوب به نظر نمی‌رسد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.