تست داینوی ب‌ام‌و M3 کامپتیشن ۲۰۲۱

تست داینوی ب‌ام‌و M3 کامپتیشن ۲۰۲۱

اینکه خودروهای پرفورمنس قدرت بیشتری یا کمتری نسبت به ارقام اعلامی سازنده تولید کنند چیز غیرعادی‌ای نیست. البته گاهی اوقات نتایج به دست آمده از تست‌های داینو واقعاً باعث تعجب می‌شود.

اگر خاطرتان باشد چند هفته پیش یک دستگاه ب‌ام‌و M4 تست و فهمیده شد این خودرو ۷۴ اسب بخار قوی‌تر از آن چیزی است که ب‌ام‌و اعلام می‌کند. قدرت کل این خودرو در واقع ۵۴۷ اسب بخار می‌باشد. اگر این موضوع درست باشد، M4 استاندارد حتی قوی‌تر از نسخه کامپتیشن خود خواهد بود.

خب این بار نوبت به M3 کامپتیشن رسیده که در تست داینو شرکت کند. این خودرو از همان پیشرانه M4 استفاده کرده است بنابراین در بطن آن نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با خروجی اعلامی ۵۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری قرار دارد. ب‌ام‌و می‌گوید این خودرو توانایی ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیه‌ای را دارد هرچند این بار نیز شاهد آن هستیم که ژرمن‌ها قدرت این خودرو را کمتر از حد واقعی اعلام کرده‌اند.

پس از تست داینوی M3 کامپتیشن حداکثر قدرت ۵۳۸ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۳ نیوتون متری مشاهده می‌شود که ۳۵ اسب بخار بیشتر از قدرت اعلامی سازنده است. این تفاوت اگرچه به اندازه تفاوت مشاهده شده در M4 نیست اما هنوز هم اختلافی قابل‌توجه با اعداد اعلامی ب‌ام‌و است.

البته اختلاف بین ارقام می‌تواند به چند فاکتور بستگی داشته باشد. اول اینکه بررسی‌های متفاوتی با تراکم هوای متفاوت می‌تواند منجر به آمار متفاوتی شود؛ بنابراین اگر تست ب‌ام‌و در ارتفاع بیشتری نسبت به این ویدئو انجام شود شاید اسب بخار به دست آمده تفاوت زیادی داشته باشد.

دیگر دلیل می‌تواند به تبدیل اسب بخار چرخ به اسب بخار میل‌لنگ مربوط باشد. داینوی استفاده شده در این ویدئو قدرت روی چرخ ها را اندازه می‌گیرد بنابراین مجریان برنامه حدود ۱۵ درصد اتلاف قدرت را در نظر گرفته‌اند تا قدرت روی میل‌لنگ را به دست آورند. البته برخی مدعی هستند پیشرفت‌های صورت گرفته در قوای محرکه باعث شده اتلاف قدرت حدود ۱۰ درصد باشد که این امر یکی دیگر از دلایل وجود اختلاف بین ارقام مشاهده شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.