تست ترمز تسلا مدل S پلاد با چاشنی آتش‌سوزی!

تست ترمز تسلا مدل S پلاد با چاشنی آتش‌سوزی!

تسلا مدل S پلاد از نظر شتاب گیری بین خودروهای تولیدی تقریباً بی‌رقیب بوده اما همین موضوع درباره ترمزهای آن صدق نمی‌کند.

نه اشتباه نکنید، ترمزهای استاندارد این خودرو در شرایط رانندگی نرمال عملکرد خوبی دارند اما زمانی که به فکر رانندگی پرفورمنس و پرفشار باشید ترمزها از نظر عملکرد افت خواهند کرد. خب عملکرد ترمزهای مدل S پلاد در دنیای واقعی چگونه است؟

کانال یوتیوب پلاد AF به دنبال فهمیدن پاسخ این سؤال بوده‌اند و با این خودروی الکتریکی برخی تست‌های ترمز شدید را انجام داده‌اند. پیش از پرداختن به ادامه مطلب باید گفت تسلا اخیراً کیت ترمز کربن سرامیکی را برای پلاد در نظر گرفته و بنابراین واقعاً اهمیتی ندارد که ترمزهای استوک این خودرو در تست‌ها کاملاً تخریب می‌شوند یا نه.

برنامه مدنظر برای این خودرو انجام ده تست ترمز از سرعت ۱۶۰ به صفرکیلومتر در ساعت بوده تا ببینیم رفتار ترمزهای مدل S پلاد طی ترمزهای شدید چگونه است. زمانی که مجریان برنامه تست‌ها را شروع می‌کنند تصمیم به ترمز گرفتن تا سرعت ۳۲ کیلومتر در ساعت می‌کنند هرچند تایمر روی نمایشگر کاهش سرعت ۱۶۰ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت را نشان می‌دهد.

پس از چند دقیقه رانندگی عادی یکی از مجریان اقدام به اندازه‌گیری دمای روتور ترمز می‌کند که عدد ۱۶۴ درجه سلسیوس را نشان می‌دهد. از اینجا به بعد او تایمر را روشن می‌کند تا ببیند پس از انجام کامل ده تست ترمز، چقدر زمان برای کاهش دمای روتور و رسیدن به دمای ۳۷.۷ درجه سلسیوس لازم است.

خب این تست‌ها چگونه پیشرفته‌اند؟ پس از سومین تست ترمزها شروع به ایجاد بوی نامطبوعی کرده و این نشانه خوبی نیست. پس از تست پنجم هشداری در داشبورد تسلا مبنی بر دمای بالای ترمزها به نمایش درمی‌آید.

مجریان برنامه تست‌ها را ادامه داده‌اند ولی پس از تست هشتم مجبور به توقف آن شده‌اند زیرا بویی که ساطع می‌شده بسیار شدید بوده است. نکته سورپرایز کننده اینکه آن‌ها شاهد شعله‌های آتش از یکی از روتورها بوده و دمای ۵۱۰ درجه سلسیوس را اندازه‌گیری کرده‌اند. به این ترتیب تعجبی ندارد که تسلا کیت ترمز سرامیک کربنی ۲۰ هزار دلاری را پیشنهاد می‌دهد!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.