تست بلندمدت تسلا مدل ۳، کوهی از مشکلات!

به تازگی نشریه ادموندز اقدام به بررسی بلندمدت یکی از جنجالی‌ترین خودروهای چند سال اخیر یعنی تسلا مدل ۳ کرده است. این نشریه اساساً در زمانی قابل‌توجه با این خودرو زندگی کرده و اطلاعات ارزشمندی درباره این خودرو برای خریداران احتمالی فراهم کرده است. بر پایه مشکلاتی که ادموندز گزارش می‌کند، به نظر می‌رسد که آن‌ها با این خودرو به مشکل برخورده‌اند و خاطره خوشی از آن ندارند.

ما درباره قطع و وصلی‌های سیستم اطلاعات سرگرمی و دوربین دنده‌عقب، باگ‌های سیستم ناوبری، عدم‌تشخیص کلید کارتی، خاموش و روشن شدن سرخود سیستم صوتی و بلند شدن صدای آن، خرابی آینه‌های برقی و عدم قرار گرفتن گیربکس خودرو در حالت درایو یا دنده‌عقب صحبت می‌کنیم.

بخش دیوانه کننده این است که ادموندز تنها بخش کوچکی از مشکلات این خودرو را گزارش کرده است. آن‌ها این خودرو را کمتر از ۴ ماه رانده‌اند و تمامی این مشکلات در ۴ هفته گذشته اتفاق افتاده‌اند. همین امر باعث شده ادموندز خودرو را دو بار به سرویس ببرد.

این نشریه می‌گوید حتی اقدام به اشتراک گذاشتن سندی در گوگل به منظور نشان دادن مشکلات بسیار زیاد، پیام‌های هشدار، ریست‌ها و نقص‌های کلی کرده است. در مقاله این نشریه آمده است:

فراموش کنید که این یک خودروی پیشرو با قوای محرکه الکتریکی است. اگر تسلا می‌خواهد چیزی بیشتر از یک نقطه تاریک در تاریخ خودرو باشد باید این موضوع را اصلاح کند. مدل ۳ ما بهای ۵۶ هزار دلاری داشته و با توجه به استانداردهای امروزی، تجربه مالکیت این خودرو غیرقابل‌قبول است؛ اما این یک خودروی ۵۶ هزار دلاری عادی نیست. ما هزار دلار سپرده به تسلا پرداخت کرده و ۲ سال در لیست انتظار بوده‌ایم.

در ادامه آمده است:

خریدارانی که می‌توانستند چنین مبلغی را برای خودرویی همچون تسلا مدل ۳ پرداخت کنند شاید یک راه گریز برای تسلا باز کرده‌اند. شاید این مبلغ برای چنین خودروی پیشرفته‌ای کم باشد. شاید هم خریداران دوست دارند پول خود را قربانی محیط‌زیست بکنند؛ اما برای جذابیت عمومی، تسلا باید کار بیشتری انجام دهد. فعلاً این کار را انجام نداده است.

ذکر این نکته مهم است که خودروی ادموندز حدود ۸۵۰۰ کیلومتر کار کرده است.

البته خبرهای خوبی هم برای تسلا و خریدارانی که این خودرو را پیش‌خرید کرده‌اند وجود دارد. خبر خوب درباره پرفورمنس و فضای بار مدل ۳ است. مدیر ارشد ادموندز می‌گوید:

یکی از دوستانم از من درباره چگونگی رقابت این خودرو با نسل فعلی BMW سری ۳ پرسید و من به او گفتم که ترجیح می‌دهم مالک تسلا باشم. او خندید اما من شوخی نمی‌کردم.

یکی از نویسندگان ادموندز نیز می‌گوید:

من اخیراً سفرهای زیادی داشته‌ام و مدل ۳ خودرویی مناسب برای کار من بوده است. من تحت تأثیر فضای کابین زیاد این خودرو در مقایسه با ابعاد آن قرار گرفتم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.