تست آفرود تویوتا پرادو در مقابل هایلوکس

تست آفرود تویوتا پرادو در مقابل هایلوکس

اینجا نمایشی تقریباً غیرمحتمل را داریم. مسابقات درگ معمولاً در سربالایی و تپه‌ها انجام نمی‌شوند اما زمانی که بحث مسابقه بین آفرودرهای مشهور تویوتا وسط باشد چنین مسابقاتی منطقی‌تر خواهد بود. این دقیقاً همان چیزی است که خواهیم دید، یعنی مسابقه‌ای جذاب بین شاسی‌بلند لندکروزر پرادو و وانت پیکاپ هایلوکس.

شاید با دیدن ویدئو متوجه کمی تغییرات در این لندکروزر پرادو شده باشید. ما تاکنون نسخه‌های لوکس زیادی از شاسی‌بلند مشهور تویوتا را دیده‌ایم اما در برخی بازارها نسخه‌های کاری و سرسخت لندکروزر پرادو نیز عرضه می‌شود. در همین مقایسه نیز نسخه کوتاه‌تر و دو درب لندکروزر پرادو با کاربری تجاری در برابر هایلوکس قرار گرفته است.

هر دو خودرو دارای پیشرانه ۲.۸ لیتری توربودیزل مشترک با قدرت ۲۰۴ اسب بخار هستند. البته گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری هایلوکس نسبت به گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری لندکروزر پرادو برتری دارد. این وانت ژاپنی همچنین از نظر آفرود دست برتر را دارد زیرا از دیفرانسیل عقب قفل شونده و گیربکس اتوماتیک به همراه کنترل حرکت در سرپایینی سود می‌برد.

 

ما کار را با مسابقه درگ شروع می‌کنیم که قطعاً باعث سورپرایز شما خواهد شد. علیرغم اینکه لندکروزر پرادو از نظر گشتاور و تجهیزات آفرودی در رده‌ای پایین‌تر از هایلوکس قرار دارد اما گیربکس ۶ سرعته دستی باعث پیش افتادن آن شده و تقریباً هایلوکس را محو می‌کند. نتیجه به دست آمده برای لندکروزر پرادو خوب بوده اما در دنیای آفرود اول بودن مهم نیست بلکه عملکرد ایمن اهمیت بالاتری دارد. اینجاست که لندکروزر پرادو قافیه را می‌سازد زیرا دومین مسابقه بغل‌به‌بغل درباره حرکت مناسب و آرام در سرپایینی بوده و حتی در دنده‌سنگین هم لندکروزر پرادو نمی‌تواند با هایلوکس برابری کند.

مسابقه تنها بخشی از این چالش آفرود جالب بوده و هر دو خودرو در تست‌های مانور پذیری، پایداری و چسبندگی هم شرکت می‌کنند. هایلوکس و لندکروزر پرادو جزو اسطوره‌های آفرود و دوام هستند و ما نیز انتظاری غیر از این نداریم…

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.