تردید تویوتا برای پذیرش خودروی الکتریکی در آمریکا تا سال ۲۰۳۰

تردید تویوتا برای پذیرش خودروی الکتریکی در آمریکا تا سال ۲۰۳۰

با وجود موج فزاینده تمایل به خرید خودروی الکتریکی در آمریکا، معاون تویوتا می‌گوید اکثر خریداران خودروهای برقی را نمی‌خواهند و پذیرش این محصولات تا سال ۲۰۳۰ به سختی ممکن خواهد بود.

جک هالیس، معاون فروش تویوتا در آمریکای شمالی، اخیراً نظرات خود را درباره خودروی الکتریکی در ایالات متحده بیان کرده است. به طور خلاصه، هالیس معتقد است که به دلیل عدم تقاضای مصرف‌کنندگان برای خودروهای برقی، رسیدن به اهداف پذیرش خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ برای ایالات متحده دشوار خواهد بود.

به گزارش insideevs، تویوتا قهرمان جهان در زمینه‌ی تولید خودروی هیبریدی است و سال‌هاست که در تولید و توسعه خودروهای برقی تردید دارد. این خودروساز حتی تا آنجا پیش رفته که کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد کرده است که هیبریدی‌ها را در مقابل خودروهای برقی تبلیغ می‌کند و آن‌ها را «خود شارژ» می‌نامد.

اساسا، مسئولان تویوتا معتقدند که مصرف‌کنندگان باید همچنان در مورد پیشرانه خودرو حق انتخاب داشته باشند. علاوه بر این، خودروساز ژاپنی اصرار دارد که این مصرف‌کنندگان در نهایت تصمیم نهایی را درباره‌ی پذیرش خودروهای الکتریکی خواهند گرفت.

در همین حال، دولت ایالات متحده امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ حدود ۵۰ درصد یا بیشتر از فروش خودروهای جدید از نوع کاملاً برقی باشد. دولت بایدن در سال ۲۰۲۱ در این هدف عالی شریک بود و از آن زمان، بسیاری از خودروسازان با خودروهای برقی رو به جلو پیش می‌روند و تلاش‌ها و برنامه‌های خود را با مردم به اشتراک می‌گذارند.

البته مخالفت تویوتا با خودروی الکتریکی سابقه دارد و این اولین بار نیست که تویوتا به‌ عنوان یک خودروساز یا یکی از مدیران آن پیشنهاد می‌کند بازار به دلایلی از جمله کمبود زیرساخت شارژ و قیمت‌های اولیه بالا، آماده پذیرش خودروهای برقی نیست.

با این اوصاف، اظهارات هالیس در زمانی منتشر می‌شود که قیمت بنزین از نظر تاریخی بالا بوده، تقاضا برای خودروهای برقی به طور تصاعدی در حال افزایش است و بیشتر خودروسازان دیگر سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در این بخش انجام می‌دهند.

وب‌سایت Teslarati به گزارش فوربس استناد می‌کند که نشان می‌دهد خودروهای برقی بیش از ۵ درصد بازار خودروهای جدید را در ایالات متحده برای نیمه اول سال ۲۰۲۲ تشکیل می‌دادند که بیش از دو برابر نیمه اول سال ۲۰۲۱ بود. با این وجود، هالیس گفت:

فکر نمی‌کنم بازار آماده باشد. فکر نمی‌کنم زیرساخت آماده باشد. و حتی اگر آماده خرید یکی از آن‌ها بودید و اگر می‌توانستید بخرید، هنوز خیلی گران‌قیمت هستند.

هالیس در ادامه با اشاره به این‌که تویوتا بیش از ۲۰ سال خودروی هیبریدی می‌فروشد، گفت «مردم هنوز آن‌ها را به اندازه خودروهای مجهز به پیشرانه سنتی نمی‌خواهند». هالیس افزود که هیبریدی‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر از خودروهای الکتریکی هستند و باعث ایجاد اضطراب در شعاع حرکتی نمی‌شوند، اما هنوز نمی‌توانیم انبوه مردم را به خرید آن‌ها وادار کنیم.

هالیس در مصاحبه با Teslarati ادامه داد:

۲۵ سال طول کشید تا به کمتر از ۱۰ درصد (سهم بازار) خودروی هیبریدی برسیم. خودروهایی که مقرون به صرفه هستند و تولید آن‌ها با منابع موجود انجام می‌شود. مصرف‌کننده چیزی در آن سطح را مطالبه نمی‌کند. مصرف‌کننده فریاد نمی‌زند، ۳۰ درصد یا ۴۰ درصد تا فردا. وقتی شما مصرف‌کننده را به چیزی وادار می‌کنید که برای آن آماده نیست، اتفاقات دیگری می‌افتد.

تسلا تنها خودروساز تمام برقی در ایالات متحده است. با وجود قیمت‌های بالا، این شرکت بسیار موفق عمل کرده و تقاضا برای محصولات تسلا به طور مداوم در حال افزایش است.

در واقع، حدود دو سوم (۶۶ درصد) از تمام خودروهای باتری‌دار جدید فروخته شده در ایالات متحده در نیمه اول سال ۲۰۲۲، مدل‌های تسلا بودند و مصرف‌کنندگان تا یک سال یا بیشتر منتظر تحویل آن‌ها هستند. اگر امروز تعدادی خودروی الکتریکی جذاب دیگر در بازار موجود بود، شاید مردم به جای این‌که منتظر تسلا باشند، آن‌ها را می‌خریدند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.