تخت گاز با مرسدس ۳۰ ساله در اتوبان و سبقت از بی ام و مدرن!

تخت گاز با مرسدس ۳۰ ساله در اتوبان و سبقت از بی ام و مدرن!

این مرسدس بنز ۵۰۰E W124 سی‌ساله قطعاً روزهای بهتری را تجربه کرده است اما حالا سن بالایی دارد. آیا این خودرو هنوز هم پس از گذشت این همه سال حرفی برای گفتن دارد؟ احتمالاً می‌دانید که این خودرو توسط خود مرسدس ساخته نشده است. در اوایل دهه ۹۰ میلادی این برند لوکس مشغول توسعه محصولات دیگر بود و تصمیم گرفت با کمک پورشه کارهای تحقیق و توسعه خود را سرعت ببخشد. اگرچه بدنه این خودرو در زیندل فینگن آلمان رنگ می‌شد اما کار مونتاژ آن در وطن پورشه صورت می‌گرفت. تنها ۱۰۴۷۹ دستگاه از این خودرو شامل نسخه E60 AMG ساخته شد و حالا یکی از آن‌ها با مدل ۱۹۹۲ را در این ویدئو تماشا می‌کنیم.

در بطن این ۵۰۰E پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری قرار دارد که در زمان صفرکیلومتر بودن قدرت ۳۲۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۷۰ نیوتون متری تولید می‌کرد که باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۱ ثانیه‌ای می‌شود. این نیروگاه ۵ لیتری در واقع قدرت و پرفورمنس را با کابینی لوکس و کاربردی ترکیب کرده بود.

مرسدس از پیشرانه ۸ سیلندر M119 بنزینی بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۹ استفاده کرده است. این نیروگاه آهنین در آن زمان با سه حجم ۴.۲ لیتری پایه، ۵ لیتری رده میانی و ۶ لیتری پرچم‌دار تولید می‌شد. آیا این خودرو هنوز هم می‌تواند روزهای خوش گذشته را تکرار کند؟ ما تا زمانی که شاهد تاخت‌وتاز ۵۰۰E در اتوبان نبودیم از این موضوع اطلاع نداشتیم.

اولین بار که ۵۰۰E عرضه شد قیمت پایه بیش از دو برابری نسبت به ۳۰۰E استاندارد داشت و به همین خاطر از پرفورمنس احساس‌برانگیزی برای توجیه قیمت بالاترش سود می‌برد. این سدان اسپرت در دورانی عرضه شد که محصولات مرسدس کیفیت و دوامی همچون تانک داشتند و همین مدل ۱۹۹۲ مؤید این نکته است. علیرغم گذشته سه دهه از زمان تولید، سدان موردبحث همچنان پایداری و کیفیت خوبی دارد.

حرف E در نام این خودرو نشان دهنده عبارت Einspritzer است که در زبان آلمانی به معنی تزریق است. ۵۰۰E فقط با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک عرضه شد. این گیربکس به همراه پیشرانه از رودستر مشهور ۵۰۰ SL R129 گرفته شدند. همچنین تغییراتی نیز در بدنه اعمال شد تا این مدل از نسخه‌های پایه‌تر متمایز شود.

از آنجایی که مرسدس آماده تبدیل شدن به برندی الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ می‌شود، سواری با این ۵۰۰E در اتوبان‌ها به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل خواهد شد.

اخیراً مجله تاپ اسپید آلمان با سدان مرسدس روانه بخش‌های بدون محدودیت سرعت بزرگراه‌های آلمان شده است. با یک تخت گاز سنگین سرعت خودرو به ۲۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. تست دوم که شاید باورنکردنی به نظر برسد سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند؛ اما چیزی وجود دارد که راننده را اذیت می‌کند. یک دستگاه بی‌ام‌و سری ۵ در جاده تردد می‌کند و به مرسدس راه نمی‌دهد. مرسدس به سری ۵ نزدیک و نزدیک می‌شود و حتی احتمال برخورد از پشت نیز وجود دارد؛ اما به نظر می‌رسد راننده بی‌ام‌و علاقه‌ای به باز کردن راه ندارد.

راننده مرسدس تلاش می‌کند با رفتن به لاین دوم و از سمت راست از بی‌ام‌و سبقت بگیرد اما در این لاین نیز خودروهای کندی تردد می‌کنند. زمانی که سرعت شمار ۵۰۰E عدد ۲۶۰ را نشان می‌دهد سرانجام بی‌ام‌و تسلیم می‌شود. احتمالاً راننده بی‌ام‌و کابوس شبانه‌ای را تجربه کند مخصوصاً اینکه بازی را به یک مرسدس ۵۰۰E سی‌ساله باخته است…

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.