تخت گازِ ترسناک با ب‌ام‌و X3 M!

تخت گازِ ترسناک با ب‌ام‌و X3 M!

جدیدترین خودرویی که در تست‌های سرعت و شتاب اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان شرکت کرده نسل جدید ب‌ام‌و X3 M می‌باشد.

رسیدن به حداکثر سرعت یک خودرو در جاده‌ای عمومی خیلی ترسناک است اما اگر یک شاسی‌بلند با ارتفاع بالا که قدرتی بیشتر از قدرت برخی سوپرکارهای سال‌های اخیر دارد چنین کاری را انجام دهد وضعیت ترسناک‌تری هم وجود خواهد داشت.

همان‌گونه که در ویدئو می‌توانید ببینید X3 در سرعت حدود ۲۹۰ کیلومتر در ساعت و به خاطر وجود ناهمواری‌های در جاده تلو تلو می‌خورد و همین یک قلم کافی است تا همه به ترسناک بودن چنین کاری پی ببرند. البته شاسی‌بلند کامپکت و لوکس ب‌ام‌و این تست سرعت را بدون هرگونه مشکلی به پایان رسانده است.

این خودرو از نوع M کامپتیشن بوده و بنابراین به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۰۳ اسب بخار و گشتاور ۵۹۸ نیوتون متر مجهز شده است. این نیرو از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل می‌شود. تنها ۴ ثانیه طول می‌کشد تا خودرو از زمین کنده شده و به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. استفاده از پکیج M درایور نیز باعث می‌شود حداکثر سرعت خودرو برابر با ۲۸۴ کیلومتر در ساعت باشد.

اما نسخه استاندارد X3 M قدرت ۴۷۲ اسبی داشته و گشتاور آن همان ۵۹۸ نیوتون متر است. شتاب این خودرو یک‌دهم ثانیه بیشتر بوده و حداکثر سرعت آن نیز ۲۸۰ کیلومتر در ساعت است.

قیمت X3 M در آمریکا حدود ۷۰ هزار دلار بوده درحالی‌که برای خرید X3 M کامپتیشن باید حداقل ۷۶۹۰۰ دلار بپردازید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.