تحویل مرسدس-آام‌گ پروجکت وان تا قبل از سال ۲۰۲۱ آغاز نمی‌شود

تحویل مرسدس-آام‌گ پروجکت وان تا قبل از سال ۲۰۲۱ آغاز نمی‌شود

به‌احتمال‌زیاد مرسدس-آام‌گ پروجکت وان را به خاطر دارید زیرا یک هایپرکار جاده‌ای ۱۰۰۰ اسب بخاری با پیشرانهٔ فرمول یک خودرویی نیست که به‌راحتی فراموش شود اما بااین‌حال اگر پروجکت وان در ذهن شما کمی کمرنگ شده باشد عجیب نیست زیرا این ماشین تقریباً دو سال پیش رونمایی شد اما هنوز نسخهٔ تولیدی آن دیده نشده است. حال نیز گزارش جدیدی از وب‌سایت آلمانی Auto Motor Sport ادعا کرده که برای دیدن نسخهٔ نهایی این هایپرکار باید دو سال دیگر صبر کنیم.

به گفتهٔ این گزارش، مشکل اینجا است که تطبیق پیشرانهٔ فرمول یک برای استفاده در یک خودروی جاده‌ای هرگز ساده نیست. شاید عجیب به نظر برسد اما این گزارش از قول یک منبع داخلی ناشناس ادعا کرده که مهندسان AMG بازطراحی پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری V6 برای استفادۀ جاده‌ای را دست‌کم گرفته بوده‌اند. علاوه بر این، مقررات آلایندگی جدید اروپا نیز این کار را سخت‌تر کرده است. روش جدید سنجش آلایندگی خودروها در اروپا که WLTP نام دارد، با دقت بیشتری شرایط دنیای واقعی را بررسی می‌کند که این باعث شده برخی خودروسازان قدرت پیشرانه‌های خود را کاهش داده و حتی به تولید برخی مدل‌ها خاتمه دهند.

البته مرسدس-آام‌گ چنین قصدی ندارد و قول داده است که نهایتاً خودرویی با پیشرانهٔ فرمول یک و حداقل ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت به دست خریداران خواهد رسید یعنی آن ۲۷۵ نفری که همهٔ نمونه‌های پروجکت وان را حتی پیش از رونمایی رسمی با قیمت ۲.۷ میلیون دلار خریداری کردند؛ اما گذشته از مشکل آلایندگی، این گزارش به نیازهای ویژهٔ یک پیشرانهٔ فرمول یک هم اشاره کرده است. به‌عنوان‌مثال، در خودروهای فرمول یک این‌طور نیست که راننده به‌سادگی وارد خودرو شده و دکمهٔ استارت را فشار دهد زیرا خودروهای فرمول یک اصلاً دکمهٔ استارت ندارند و پیشرانهٔ آن‌ها با استارت خارجی روشن می‌شود.

علاوه بر این، پیش از روشن کردن پیشرانهٔ فرمول یک، روغن آن باید گرم شود. مهم‌تر از همهٔ این‌ها اما طول عمر یک موتور بسیار کوچک است که با دور بسیار بالایی کار می‌کند. البته مطمئناً هیچ‌کدام از ۲۷۵ خریدار پروجکت وان از آن به‌عنوان خودروی روزانه استفاده نمی‌کنند اما مطمئناً قابلیت اطمینان عامل بسیار مهمی در یک خودروی تولیدی محسوب می‌شود. درهرحال امیدواریم مرسدس-آام‌گ زودتر از موعد همه‌چیز را مرتب کند زیرا واقعاً می‌خواهیم این هیولا را در عمل مشاهده کنیم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 14 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.