تحویل خودروی الکتریکی نیو ET5 به مشتریان در چین آغاز شد

تحویل خودروی الکتریکی نیو ET5 به مشتریان در چین آغاز شد

چند روز پیش تحویل اولین نمونه‌های تولید انبوه از خودروی نیو ET5 به مشتریان در شهرهای پکن، شانگهای و گوانگژوی چین آغاز شد. انتظار می‌رود در هفته‌های آینده تعداد بیشتری از این خودرو به دست مشتریان در سایر شهرهای این کشور نیز برسد. ET5 اولین خودروی نیو است که در کارخانه جدید نئوپارک در شهر هیفی تولید می‌شود. قبلاً لی بین مؤسس و مدیرعامل نیو پیش‌بینی کرده بود میزان تحویل ماهانه این خودرو در ماه دسامبر از ۱۰ هزار دستگاه نیز فراتر برود.

نیو ET5 با ۹ رنگ مختلف بدنه عرضه می‌شود و ۳ نوع باتری را می‌توان برای آن سفارش داد. باتری ۷۵ کیلووات ساعتی با شعاع حرکتی ۵۵۰ کیلومتری، باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی با شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتری و نهایتاً باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی با برد ۱۰۰۰ کیلومتری در دسترس خریداران هستند. این خودروی ۵ نفره طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۷۹۰/۱۹۶۰/۱۴۹۹ میلی‌متری دارد و فاصله بین محوری آن به ۲۸۸۸ میلی‌متر می‌رسد. تمامی نسخه‌های ET5 از دو پیشرانه الکتریکی استفاده می‌کنند که قدرت ترکیبی آن‌ها به ۴۸۳ اسب بخار و گشتاورشان به ۷۰۰ نیوتون متر می‌رسد. نیو می‌گوید مدل مجهز به باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی می‌تواند در عرض ۴.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و طول مسافت ترمز آن از سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و رسیدن به حالت سکون نیز ۳۳.۹ متر است. ضریب درگ آئرودینامیکی ET5 نیز به ۰.۲۴ می‌رسد.

نیو می‌گوید خودش کالیپرهای ترمز ثابت ۴ پیستونه را برای ET5 توسعه داده که چنین کاری برای یک خودروساز تولید انبوه بسیار نادر خواهد بود. همچنین اگر به بالای شیشه جلوی این خودرو نگاه کنید لیدار را خواهید دید که با دو دوربین باکیفیت احاطه شده است. کابین نیو ET5 نیز طراحی مینیمالیستی دارد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به غربیلک فرمان بزرگ، پانل پشت آمپرهای متمایز، نمایشگر مرکزی ۱۲.۸ اینچی و دستیار دیجیتال NOMI در بالای داشبورد اشاره کرد. نیو از این دستیار به عنوان هوش مصنوعی نام برده و مدعی است NOMI می‌تواند تنها با نگاه کردن به آن فعال شود. نیو همچنین می‌گوید این سیستم باعث گفت‌وگوی نرم و روان می‌شود. علاوه بر این پد شارژ بی‌سیم بزرگی در سمت چپ وجود دارد. نگه‌دارنده فنجان سمت راست و انتخاب‌گر حالت رانندگی کنار دکمه‌ها نیز جزو دیگر موارد قابل‌ذکر هستند.

ET5 از جدیدترین تکنولوژی خودران این شرکت سود می‌برد. همچنین ۸ حالت رانندگی مختلف وجود دارد. حسگرهای مختلف بکار رفته در این خودرو با نام آکیلا شناخته می‌شوند و شامل لیدار، هفت دوربین هشت مگاپیکلسی، چهار دوربین دید محیطی، پنج رادار و ۱۲ حسگر اولتراسونیک هستند. داده‌های به دست آمده توسط ابر رایانه آدام نیو پردازش می‌شوند. این رایانه می‌تواند در هر ثانیه ۸ گیگابایت داده‌های تصویری را پردازش کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.