تحویل تسلا مدل ۳ بدون لنت ترمز به مشتری!

تحویل تسلا مدل ۳ بدون لنت ترمز به مشتری!

تسلا همیشه در سرخط خبرها قرار دارد و دامنه اخبار درباره این برند از موارد بسیار مثبت تا بسیار بد متغیر است.

اخبار مربوط به رکوردشکنی‌های متنوع تسلا مدل S پلاد همه‌جا به چشم می‌خورند و درعین‌حال مشکلات و نقص‌های عجیب محصولات این برند نیز توسط مشتریان گزارش می‌شوند. گاهی اوقات اخبار تسلا حاصل بیانیه‌ها و گزارش‌های شوکه کننده و غیرمنتظره ایلان ماسک هستند اما خبری که امروز منتشر شده است بسیار عجیب جلوه می‌کند.

بنا به گزارش وب‌سایت درایو، یکی از مشتریان تسلا خودروی مدل ۳ را در ۱۹ دسامبر تحویل گرفته است و نکته جالب اینکه پس از بررسی خودرو فهمیده است این خودرو لنت ترمز ندارد! او یک روز پس از دریافت خودرو با تسلا تماس گرفته است تا این مشکل را گزارش کند. مالک خودرو ویدئویی از تسلا مدل ۳ خود را به تسلا فرستاده است و پاسخ تسلا این است: “ترمزها برای عملکرد مدل ۳ نرمال به نظر می‌رسد.” مالک به صداهای ترمزهای تسلا مدل ۳ اشاره می‌کند و در مرحله اول فکر می‌کند این صداها ناشی از باقی ماندن ذرات مختلف بین لنت و دیسک هستند اما تماس با تسلا هم او را قانع نمی‌کند و در نهایت تصمیم می‌گیرد به یک مکانیک مراجعه کند.

تکنسین یاد شده به محض باز کردن چرخ می‌فهمد خبری از لنت ترمز در عقب نیست و این کالیپر ترمز است که با روتور تماس دارد! واضح است که با وجود چنین مشکلی، کالیپر ترمز و روتور از بین رفته‌اند.

خب آیا می‌توان توضیحی برای عدم وجود لنت‌های ترمز داشت؟ آیا لنت می‌تواند پس از نصب شدن بیفتد؟ آیا مکانیک اشتباه کرده است؟ نه این‌طور نیست. نکته دیگر اینکه خودرو از همان روز اول صدا داشته است.

تیم تسلا به‌گونه‌ای با این مساله برخورد کرده‌اند انگار اولین باری است که با مشکلی در محصولات تسلا مواجه می‌شوند! حالا پس از حداقل سه بار تأخیر در تأمین قطعات، تسلا قول رفع مشکل خودروی این مالک تا روزهای آینده را داده است. اینکه چگونه تسلا نصب لنت ترمز روی خودرو را فراموش کرده موضوع عجیبی است.

خبر دیگر درباره تسلا به مشکل داغ کردن برخی محصولات این برند مربوط می‌شود. NHTSA می‌گوید احتمال وجود نگرانی‌های ایمنی درباره مشکلات این خودروساز وجود دارد.

برخی از مالکان محصولات تسلا شکایاتی درباره از کار افتادن پمپ‌های گرمایی در دماهای پایین ثبت کرده‌اند. در گزارش‌ها آمده است مشکل گرمایی حتی پس از تعویض حسگرهای معیوب پمپ‌های گرمایی در مدل ۳ و مدل Y فراخوان شده وجود دارد. NHTSA می‌گوید از وجود این مشکل آگاه شده است و به دنبال جمع‌آوری اطلاعات و گفت‌وگو با تسلا درباره بررسی مشکلات است.

گفته می‌شود این مشکلات می‌تواند روی یخ‌زدایی شیشه جلو، عملکرد سیستم تهویه مطبوع و… تأثیر بگذارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.