تحویل تسلا مدل ۳ با کِشندهٔ تسلا، روشی هوشمندانه

تحویل تسلا مدل ۳ با کِشندهٔ تسلا، روشی هوشمندانه

به‌تازگی رئیس بخش خودروهای تسلا آقای «Jerome Guillen» تصویری از کِشندهٔ تسلا با تریلری که روی آن چهار دستگاه تسلا مدل سه قرار گرفته است را منتشر نموده و آن‌را با عبارت «روزی عالی برای تحویل» توصیف کرده است؛ بنابراین با توجه به این تصویر، تسلا محصولات خود را با کِشندهٔ تمام الکتریکی ساخت خودش به خریداران یا نمایندگی‌های فروش تحویل می‌دهد. این روش بسیار هوشمندانه‌ای است زیرا تسلا علاوه بر تحویل محصولات تمام الکتریکی خود با شیوه‌ای پاک و بدون آلایندگی، کارایی و قابلیت استفادهٔ کِشندهٔ خود را هم نشان می‌دهد. از سوی دیگر، تحویل خودروهای الکتریکی با کامیون الکتریکی اتفاق کاملاً جدیدی است و این هم یکی دیگر از اولین‌های دنیا محسوب می‌شود که توسط تسلا انجام شده است. به‌احتمال‌زیاد در آینده‌ای نه‌چندان دور تسلا خودروی بیشتری را با استفاده از کامیون‌های الکتریکی تحویل خواهد داد.

کِشندهٔ تمام الکتریکی تسلا برای اولین بار در نوامبر سال ۲۰۱۷ در قالب یک پروتوتایپ (نمونهٔ اولیهٔ)، رسماً در لس‌آنجلس رونمایی شد. این کشنده به چهار موتور الکتریکی مستقل مجهز است که در هریک از چرخ‌های دو محور عقب نصب شده‌اند و بنابراین کشنده‌ای ۶×۴ محسوب می‌شود. کِشندهٔ تسلا ظرفیت حمل حداکثر ۳۶ تن بار را دارد و با بار کامل با هر بار شارژ باطری‌هایش می‌تواند مسافت فوق‌العادهٔ ۸۰۰ کیلومتر را طی کند. با استفاده از مگاشارژرهای تسلا نیز می‌توان تا ۸۰ درصد از باطری‌ها را ظرف تنها ۳۰ دقیقه شارژ کرد که با این میزان شارژ نیز بُرد کِشنده به ۶۴۰ کیلومتر می‌رسد. کِشندهٔ تسلا شتاب فوق‌العاده‌ای هم دارد به‌گونه‌ای که در حالت خالی و بدون تریلر می‌تواند ظرف تنها ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد که حتی از بسیاری از خودروهای اسپرت هم سریع‌تر است.

به گفتهٔ ایلان ماسک، این کِشنده به‌صورت استاندارد به سیستم اتوپایلوت تسلا هم مجهز خواهد بود که این یعنی می‌تواند به‌صورت نیمه خودران در بزرگراه‌ها رانندگی کنند. بدین منظور، در این کِشنده از همان رادارهای خودروهای تسلا استفاده شده که موجب می‌شوند در بزرگراه‌ها، کامیون در مسیر خود باقی مانده و فاصلهٔ ایمن را با سایر خودروها حفظ کند. علاوه بر این، سیستم اتوپایلوت تسلا وجود هرگونه خطر احتمالی در اطراف کامیون را به راننده هشدار می‌دهد و وجود ترمز اضطراری نیز ویژگی‌های ایمنی آن‌را تکمیل می‌کند. پکیج باطری‌های این کشنده در زیر کف کابین، بین چرخ‌های جلو و عقب نصب شده‌اند. تسلا برای کِشندهٔ خود گارانتی ۱.۶ میلیون کیلومتری را در نظر گرفته که قابلیت اطمینان آن‌را تضمین می‌کند. قرار است تولید این کِشندهٔ الکتریکی سال آینده آغاز گردد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.