تحقیق مقامات درباره عیوب صفحه لمسی تسلا مدل S

تحقیق مقامات درباره عیوب صفحه لمسی تسلا مدل S

موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا یا NHTSA پس از دریافت گزارش‌هایی درباره عیوب موجود در واحد کنترل مدیای حدود ۶۳ هزار دستگاه تسلا مدل S تحقیقات خود را آغاز کرده است.

NHTSA حدود ۱۱ شکایت درباره نقص‌های واحد کنترل مدیا موجود در تسلا مدل S مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ دریافت کرده است. واحد کنترل مدیای این خودروها از پردازنده انویدیا تگرا ۳ با دستگاه فلش مموری ۸ گیگابایت یکپارچه استفاده کرده است. این دستگاه بسته به تعداد سیکل‌های استفاده می‌تواند عمر مشخصی داشته باشد. زمانی که طول عمر این دستگاه به پایان برسد واحد کنترل مدیا تسلا نیز از کار خواهد افتاد.

از کار افتادن دستگاه فلش احتمالاً پس از مشاهده تغییراتی همچون کند شدن عملکرد دستگاه، شروع به کار دوباره صفحه لمسی به دفعات متعدد، از دست رفتن ارتباط سلولی و عدم به کار افتادن ناوبری رخ خواهد داد. اگر واحد کنترل مدیا از کار بیفتد ویژگی‌های صوتی و بصری ارائه شده توسط صفحه لمسی از جمله سیستم‌های اطلاعات سرگرمی، ناوبری و گشت‌وگذار در وب نیز از دست خواهند رفت. همچنین دوربین دنده‌عقب نیز تصاویر را نشان نخواهد داد. خرابی این واحد می‌تواند باعث قرار گرفتن سیستم تهویه مطبوع در حالت اتوماتیک شود و روی شارژ شدن باتری نیز تأثیر بگذارد.

در یکی از این شکایت‌ها آمده وقتی واحد کنترل مدیا از کار بیفتد مالک نخواهد توانست بخار شیشه‌ها را بزداید زیرا نمی‌تواند کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع را تغییر دهد. در شکایت دیگر نیز آمده که پایش های ایمنی مرتبط با سیستم اتوپایلوت تسلا غیرفعال شده‌اند.

در کل تعداد ۱۵۹ هزار دستگاه تسلا مدل S مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ و تسلا مدل X مدل‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ از این واحد کنترل مدیا استفاده می‌کنند. البته فعلاً تحقیقاتی در این زمینه روی تسلا مدل X انجام نشده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.