تحقیق مقامات از تسلا درباره فرمان عجیب مدل S

تحقیق مقامات از تسلا درباره فرمان عجیب مدل S

تسلا بار دیگر در روزهای اخیر خبرساز شده است. این شرکت به‌روزرسانی‌های مدل S را اعلام نمود که شامل تریم جدید پلاد با قدرت فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۲ ثانیه می‌باشد. همچنین مدل پلاد پلاس نیز عرضه خواهد شد که شعاع حرکتی فراتر از ۸۰۵ کیلومتر خواهد داشت. اگرچه تمامی این مشخصات کاملاً احساس‌برانگیز هستند اما آنچه شاید بیش از همه نظرها را به خود جلب کرده باشد غربیلک فرمان نصفه‌نیمه این خودرو است.

قطعاً فرمان تسلا مدل S بهبود یافته در معرض توجهات زیادی بوده و اکثر کاربران فضای مجازی نیز به آن واکنش نشان داده و اکثریت آن‌ها نیز اظهار داشته‌اند که چنین طراحی‌ای برای یک خودرو ضروری نیست. برخی افراد نیز درباره قانونی بودن استفاده از چنین غربیلک فرمانی سؤالاتی را مطرح ساخته‌اند.

تا زمانی که پشت فرمان این خودرو ننشینیم نخواهیم توانست قضاوت صحیحی درباره فرمان مدل S داشته باشیم؛ اما موتور ۱ با NHTSA درباره این قضیه تماس گرفته و سخنگوی این موسسه گفته است:

فعلاً NHTSA نمی‌تواند درباره هماهنگی این طراحی با استانداردهای ایمنی خودروی فدرال اظهارنظر کند. ما با تسلا برای اطلاعات بیشتر تماس خواهیم گرفت.

حالت منطقی این است که خودروسازان در زمان استفاده از طراحی‌های جدید به دنبال پاس کردن استانداردها هستند. به همین خاطر احتمال دارد طراحان تسلا نیز مواردی از این دست را بررسی کرده و سپس اقدام به طراحی غربیلک فرمان مدل S کرده باشند. البته تسلا شرکتی است که از درب‌های گالوینگ در شاسی‌بلند خود استفاده کرده و چندین حالت مختلف را نیز برای خودروهایش در نظر گرفته است. تسلا همچنین شرکتی است که سایبرتراک را معرفی نموده و سؤالاتی درباره قانونی بودن طراحی‌اش به وجود آمده است.

شاید تسلا از مشکلات ایمنی احتمالی آگاه بوده و به همین خاطر آپشن غربیلک فرمان عادی را نیز در نظر گرفته است. به‌هرحال منتظر می‌مانیم تا ببینیم NHTSA به عنوان مسئول تائید کننده استانداردهای ایمنی خودرویی آمریکا چه نظری دراین‌باره خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 19 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.