تجهیز نسخهٔ پایانی هولدن کومودور HSV به پیشرانهٔ کوروت ZR1

تجهیز نسخهٔ پایانی هولدن کومودور HSV به پیشرانهٔ کوروت ZR1

همان‌طور که احتمالاً اطلاع دارید، جنرال موتورز قصد دارد سال آینده تولید سدان بومی هولدن کومودور را در استرالیا پس از نزدیک به چهل سال خاتمه داده و کارخانهٔ تولید خودروی استرالیای خود را هم تعطیل کند؛ اما قرار است برای این خودرو مراسم خداحافظی باشکوهی برگزار شود زیرا HSV (مخفف Holden Special Vehicles یا بخش خودروهای ویژهٔ هولدن که به تقویت ساخته‌های هولدن می‌پردازد) قصد دارد به مناسبت پایان تولید سدان کومودور، نسخهٔ پایانی خاصی از آن‌را با نام GTS-R W1 تولید کند.

HSV GTS-R W1 قوی‌ترین، سریع‌ترین و گران‌ترین مدل کومودور محسوب می‌شود که تاکنون ساخته شده است. همچنین این خودرو سریع‌ترین خودرویی خواهد بود که تابه‌حال در استرالیا ساخته شده است. برای تأمین نیروی موردنیاز این سدان قدرتمند قرار است قلب LS9 متعلق به نسل قبلی شورلت کوروت ZR1 به آن پیوند زده شود. یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با قدرت دیوانه‌وار ۶۴۰ اسب بخار و گشتاور ۸۲۰ نیوتن متر.

البته هنوز پیشرانهٔ نهایی HSV GTS-R W1 مشخص نشده است اما انتظار می‌رود حداقل از همان پیشرانهٔ کوروت ZR1 برای آن استفاده شود و حتی می‌تواند این موتور کمی تقویت و قدرتمندتر هم شود. درهرصورت، این مدل قادر خواهد بود در حدود تنها ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که توانایی پیمودن مسافت یک‌چهارم مایل یا همان ۴۰۰ متر را فقط در ۱۲ ثانیه خواهد داشت. نیروی عظیم موتور کوروت ZR1 نیز توسط یک گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند.

علاوه بر استفاده از پیشرانهٔ قلدر و توانمند کوروت ZR1، سدان اسپرت HSV GTS-R W1 مجهز به مجموعه‌ای از کمک‌فنرها و دامپرهای منحصربه‌فرد خواهد بود که توسط شرکت «Supashock» در شهر آدلاید استرالیا تولید می‌شوند. این نمونهٔ خاص و پایانی کومودور انحصاراً در استرالیا بفروش خواهد رسید و تولید آن به حدود تنها ۲۵۰ دستگاه محدود خواهد بود. قیمت این خودروی نیز از ۱۷۰ هزار دلار استرالیا معادل ۱۲۸ هزار دلار آمریکا شروع خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.