تجسم مدرن مرسدس ۳۰۰SL با استفاده از پلتفرم AMG GT

تجسم مدرن مرسدس ۳۰۰SL با استفاده از پلتفرم AMG GT

باز تجسم یک خودروی نمادین با استفاده از طراحی مدرن یک کار ریسکی است. هنر طراحی با چاشنی نوستالژی چیز جدیدی نیست اما این امر باید با در نظر گرفتن تمامی جوانب از جمله هویت یک برند صورت گیرد. در گذشته بسیاری از خودروسازان اقدام به چنین کاری کرده و اتفاقاً موفقیت‌هایی نیز کسب کرده‌اند اما همیشه این‌گونه نبوده است. امروز رندری از نسخه‌ی مدرن شده مرسدس ۳۰۰SL نمادین منتشر شده است. موضوع این است: آیا ما آماده‌ی تولید دوباره ۳۰۰SL هستیم؟!

این خودرو از نظر بسیاری از افراد اولین سوپرکار با پرفورمنس یک خودروی مسابقه‌ای و در قالبی روزمره است. ۳۰۰SL با درب‌های گالوینگ مشهور خود شناخته می‌شود و در سال ۱۹۵۶ با شکل‌های بدنه کوپه و رودستر معرفی شد. این کوپه‌ی زیبا تعریف کننده طراحی در دهه ۵۰ میلادی بود و امروزه نیز حالت نمادین خود را حفظ کرده است؛ اما ۳۰۰SL رودستر مدرن شده چه شکلی است؟!

یکی از طراحان دنیای خودرو از پلتفرم AMG GT رودستر برای کار روی این خودرو استفاده کرده و عناصر کلاسیک ۳۰۰SL را به آن اضافه نموده است. چراغ‌های جلوی AMG GT جای خود را به نمونه‌های مشابه مدل کلاسیک مرسدس داده هرچند تکنولوژی مدرن خود را به نمایش می‌گذارند. جلوپنجره هم به نوعی ما را به یاد ۳۰۰SL می‌اندازد و البته ورودی‌های هوای پایینی هم هوای موردنیاز را به پیشرانه مدرن این خودرو می‌رسانند.

نهایتاً هم به ورودی‌های هوای جانبی می‌رسیم که از الگوی لانه زنبور مدرن شده استفاده می‌کنند. به منظور جا دادن این ورودی‌ها در بدنه، هنرمند یاد شده آن‌ها را به روی درب‌ها کشانده هرچند مطمئنیم حفظ این طراحی در مدل تولیدی احتمالی بسیار سخت خواهد بود. گلگیرها نیز تغییراتی تجربه کرده‌اند تا مشابه ۳۰۰SL باشند.

تجسم دوباره یک خودروی کلاسیک در عصر مدرن کار بسیار سختی است. خودروهای مدرن باید قوانین سختگیرانه ای را پشت سر گذاشته و سلایق مشتریان را نیز در نظر بگیرند. شما ۳۰۰SL مدرن شده را ترجیح می‌دهید یا نسل فعلی AMG GT رودستر را؟!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.