تجربیات شخصی از آزمایش رانندگی با BYD S6

تجربیات شخصی از آزمایش رانندگی با BYD S6

۱۹ تیر ۹۵، منطقه ۲۲ آبشار تهران، ملاقاتی کوتاه با کراس‌اوور جدید بازار از شرکت کارمانیا. قبل از شروع باید تشکر فراوان داشته باشم از تیم اسب بخار و مخصوصاً آقای حسین دلاور که هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری این تست را برای خریداران و عموم دوستداران به عمل آوردند و ای کاش مدت زمان تست، محل مورد آزمایش و نوع شرایط هم بهتر بود و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری این‌چنین مراسمی از طرف کمپانی‌های خودرویی باشیم حتی شرکت سایپا برای پراید!

برویم سراغ اس ۶ به نظر من اولین گزینه برای خریدار ایرانی زیبایی است که بی‌وای‌دی اس ۶ در نمای ظاهری می‌تواند از رقبا عقب بیافتد. با اینکه این خودرو با شکل و شمایل و پلتفرم لکسس آشنا و خوش‌سابقه وارد این عرصه شده ولی در کنار رقبا، قدیمی به نظر می‌رسد.

ولی از حق نگذریم امکانات بیرونی تقریباً کاملی دارد سنسور جلو و عقب، دوربین دید عقب، دوربین و سنسور نقطه کور آینه‌ها، اسپلیتر و دیفیوزر جلو و عقب چراغ‌های مه‌شکن، روشن شدن اتوماتیک چراغ‌ها، چراغ‌های روشنایی روز، آنتن سقفی، شیشه عقب به همراه برف‌پاک‌کن و یخ‌زدا، اسپویلر عقب. روی دستگیره دو درب جلو دکمه قفل سیستم کی‌لِس قرار داده شده و …

وارد خودرو می‌شویم و به‌جرئت وقتی داخل خودرو هستید نمای بیرونی را فراموش خواهید کرد. اولین موردی که خیلی شما را جذب خواهد کرد بعد روشن کردن خودرو صفحه کیلومتر یا به اصطلاح اطلاعات پشت آمپر است. همه چیز سرجای خود به‌درستی قرار گرفته و امکانات و مواد بکار رفته در کابین با کیفیت قابل قبولی در دسترس است.

صندلی‌های چرمی با دوخت قرمز صفحه نمایش لمسی و سیستم مولتی‌مدیا با کنترل از روی غربیلک فرمان به همراه بلوتوث سانروف و شش کیسه هوای سرنشینان جلو، پرده‌ای و جانبی، تنظیم چراغ‌های جلو از داخل و …

صندلی راحت بوده و جای پا کافیست. دید اطراف برای نگارنده کافی بود. دید جلو هم همین‌طور. شروع به حرکت می‌کنیم فرمان خودرو نرم و روان بوده و محور گردش خوب است. کمی صدای موتور آزاردهنده است و زیاد، ولی عایق‌بندی اتاق خوب است. گیربکس در حالت درایو و مسیر به سمت پایین شیب داشت. در ابتدای شیب که زیاد هم نبود ۵۰ کیلومتر سرعت داشتیم. گیربکس به سرعت تغییر حالت می‌داد و تا دنده ۵ رسید که از مزایای سیستم دوکلاچه است. در سراشیبی تند ترمز گرفتم که خوب عمل کرد که این هم برمی‌گردد به سیستم ترمز ساخت بوش آلمان و همین‌طور نصب موتور در پایین‌ترین حد خود درون شاسی.

سراشیبی را به سمت بالا برمی‌گردم ابتدا در حالت اتوماتیک، گیربکس تقریباً با کندی عمل می‌کرد ولی مشکلی نداشت. ولی در حالت تعویض دستی خودرو در سراشیبی با صدای زیاد و خنگی شدید و ضعف زیاد عمل می‌کرد که به نظر موتور خودرو هم با حجم ۲۴۰۰ سی‌سی ضعف نشان می‌داد.

دست‌انداز شدیدی در مسیر نبود ولی تکان‌های اتاق به نسبت یک شاسی‌بلند کم بود البته نو بودن و تک دیفرانسیل بودن و سیستم تعلیق خودرو را هم ملاک قرار دهید. در انتها به نظر بنده این خودرو از نظر امکانات رفاهی و ایمنی و کیفیت ساخت، کاملاً قابل قبول می‌باشد ولی برای خرید خودرو تا ۱۰۰ میلیون تومان می‌توان در مقابل رقبایی مانند جک اس ۵، سانگ یانگ تیولی، هاوال و… را نیز با قیمتی منطقی‌تر انتخاب نمود.

در انتها باید اضافه کنم خودروی BYD اس ۶ یک خودرو جادار، با امکانات و کیفیت خوب ولی برای مصارف شهری با قیمتی بالا و مراکز خدماتی که به نظر محدود هستند می‌باشد. این گزارش برداشت شخصی از ملاقاتی کوتاه با این خودرو بود و برای آشنایی بیشتر با این خودرو بقولی بسیار سفر باید تا پخته شود خامی، شاید ضعف‌ها و قوت‌های کمتر و شاید هم بیشتری پدیدار شوند.

با تشکر فراوان از شرکت کارمانیا و تیم اسب بخار جهت انجام این آزمایش.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.