تجربه مالکیت ۶ ماهه تسلا مدل ۳، کلکسیونی از انتقادات…

تجربه مالکیت ۶ ماهه تسلا مدل ۳، کلکسیونی از انتقادات…

اکثر مالکان تسلا خودروهای خود را دوست دارند اما از نظر شکایات هم کمبودی وجود ندارد!

درحالی‌که برخی افراد معتقدند اکثر انتقادات و شکایات درباره‌ی محصولات تسلا از روی کینه‌ورزی هستند اما دسته دیگر هم می‌گویند این شرکت راه طولانی‌ای در پیش داشته و باید بسیاری از مشکلات را حل کند. هر دو طرف نظرات معقولی دارند و این بسته به میزان طرفداری و علاقه به برند مدنظرتان دارد. البته اگر این نظرات را مالک یک خودروی تسلا بدهد ما اطمینان بیشتری به آن خواهیم داشت.

خودروهای تسلا تفاوت‌های زیادی نسبت به خودروهای کنونی در بازار دارند. این موضوع در برخی جنبه‌ها همچون قوای محرکه، شعاع حرکتی، طراحی ظاهری، تکنولوژی کابین، به‌روزرسانی از راه دور و… کاملاً واضح است. البته موضوع مهم‌تر اینکه اگرچه محصولات تسلا در دسته خودروهای رده متوسط و ارزان‌قیمت قرار نمی‌گیرند اما خب لوکس هم نیستند.

تسلا محصولات خود را “پریمیوم” می‌نامد که رسانه‌ها این واژه را معادل لاکچری می‌دانند. بر پایه قیمت، محصولات تسلا بیشتر نزدیک به خودروهای لوکس بازار هستند تا نمونه‌های غیر لوکس. زمانی که مبلغ بالایی را برای یک خودرو پرداخت می‌کنید مخصوصاً اگر قبلاً مالک چنین خودرویی بوده باشید قطعاً انتظاراتی خواهید داشت.

اگرچه تسلا مدل ۳ خودروی خوبی است اما فوق‌العاده نیست. در واقع مدل ۳ خودروی پایه و رده متوسط این برند است. اگر قبلاً مالک خودروهای سطح متوسط بوده باشید احتمالاً تسلا مدل ۳ بسیار خوب به نظر خواهد رسید. در واقع چیزی که می‌گوییم این است که نظرات افراد درباره تسلا مدل ۳ معمولاً بر پایه تجربیات قبلی آن‌ها بنا شده است.

الکس سیبلیا به عنوان مالک تسلا مدل ۳ علاقه زیادی به این خودرو داشته اما به وضوح از مشکلات زیاد آن نیز شاکی است. برخی از انتقادات او به تلاش‌های تسلا برای کاهش هزینه‌ها و مشکلات کیفیتی مربوط بوده و برخی نیز به باگ‌های نرم‌افزاری و مشکلات تکنولوژیک اشاره دارد.

او در ویدئوی منتشر شده به این مشکلات اشاره کرده و ما نیز توضیحات سیبلیا را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم:

  • همه‌ی مشکلات تسلا مدل ۳ من پس از ۶ ماه مالکیت

اول از همه اینکه برخی موارد وجود دارد که به‌طور کامل از مدل‌های اولیه این خودرو حذف شده‌اند و این موضوعی عجیب است زیرا این قطعات قیمت زیادی نداشته‌اند.

چیزهایی همچون استراحتگاه پا که معمولاً تکه‌ای پلاستیکی در سمت چپ میدونی‌هاست. در خودروی قبلی فضایی برای قرار دادن پا بین ترمز و استراحت گاه پا وجود داشت اما اینجا فضای کافی وجود نداشته و این امر در سفرهای طولانی باعث ایجاد ناراحتی خواهد شد.

همچنین خبری از کف‌پوش صندوق جلو نیست اما شما این مورد را می‌توانید از وب‌سایت تسلا سفارش دهید. من معمولاً از صندوق جلو استفاده نمی‌کنم اما دوست دارم آن را در این بخش ببینم تا از سر خوردن اشیا در زمان رانندگی جلوگیری کنم.

همچنین گیره‌های مواد غذایی که کیسه‌های مواد غذایی را نگه می‌دارند حذف شده‌اند. این گیره‌ها تقریباً ۲ دلار قیمت دارند و نمی‌دانم چرا تسلا آن‌ها را از صندوق جلو حذف کرده است.

همچنین چند باگ نرم‌افزاری وجود دارد. خودرویی که تحویل گرفتن از جدیدترین نرم‌افزار آن موقع استفاده نمی‌کند. هم‌اکنون ورژن ۱۰ موجود بوده اما خودروی صفر من هنوز از ورژن ۹ استفاده می‌کند. تفاوت زیادی وجود ندارد اما من دوست داشتم خودرویم از جدیدترین نرم‌افزار ممکن سود می‌برد.

من همچنین مشکلی با آینه‌بغل سمت راننده دارم که در محل صحیح خود نمی‌ایستد. گاهی اوقات که آینه را تنظیم می‌کنم می‌بینم پس از رانندگی آینه کمی پایین‌تر می‌ایستد. مطمئن نیستم که آیا این یک مشکل نرم‌افزاری است یا خیر اما هر زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد باید به تنظیمات برگردم و آینه را دوباره تنظیم کنم.

اسپاتی فای هم مشکل‌ساز بوده و زمانی که خودرو را استارت می‌زنم علاقه‌ای به لود شدن ندارد. من همیشه باید سرویس دیگری را انتخاب کنم. قطعاً این یک مشکل ایزوله شده نبوده و من مالکان زیادی با این مشکل را دیده‌ام. شما همچنین نمی‌توانید پادکست‌ها را در اسپاتی فای لود کنید که واقعاً دردناک است.

آغاز به کار اتوپایلوت در بزرگراه نیز کمی زمان می‌برد. افرادی زیادی متوجه این موضوع نیستند اما خودروی شما باید پیش از اولین استفاده از اتوپایلوت کالیبره شود. واضح است که این سیستم می‌خواهد دوربین‌ها نقطه‌های صحیح را نشان دهند اما هر خودرو با دیگری کمی متفاوت بوده و بنابراین تسلا کدهایی برای کمک به کالیبره شدن دوربین‌ها نوشته است. ظاهراً اولین فرایند کالیبره شدن ۵ دقیقه طول می‌کشد اما من حتی در ۵ هزار کیلومتر اول برخی مشکلات را با اتوپایلوت تجربه کردم. البته این مشکل جدی‌ای نبود و تنها کمی مشکل در تعویض خط رانندگی وجود داشت که باعث می‌شد من به جاده توجه کنم. هم‌اکنون خودرو حدود ۱۰ هزار کیلومتر کار کرده و این مشکل کاملاً حل شده است. حدس می‌زنم برخی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و کالیبراسیون باعث شده کل سیستم بهبود یابد.

از نظر موضوعات فیزیکی من مشکل خاصی را ندیدم و فقط برخی تریم ها را تعمیر کردم اما هر دو مورد تحت گارانتی بودند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.