تجربه رانندگی با پژو ۲۰۰۸ جدید مدل ۲۰۲۰

در کلاس شاسی بلندهای کامپکت گزینه‌های زیادی وجود دارد. در بازار بریتانیا حداقل ۲۰ شاسی‌بلند کوچک وجود داشته و تقریباً هر خودروسازی در این بازار حضور دارد. پژو جزو اولین خودروسازانی است که با عرضه اولین نسل ۲۰۰۸ در سال ۲۰۱۳ وارد بازی شد. هم‌اکنون نسل جدید این خودرو با هویتی کاملاً متمایز به جنگ رقبا رفته است.

زیر پوست خودرو پلتفرم کاملاً جدیدی وجود دارد که CMP نام داشته و بنابراین نسخه‌های بنزینی، دیزلی و تمام الکتریکی آن عرضه می‌شود. چیزی که اکثر رقبا از داشتن چنین تنوعی بی‌نصیب هستند.

اگر چنین چیزی را خیلی منحصربه‌فرد نمی‌دانید شاید طراحی ظاهری آن نظر شما را جلب کند. ویژگی‌های طراحی مدرن پژو همچون پانل عقب متمایز در ۲۰۰۸ جدید نیز وجود داشته و در اطراف درب‌ها نیز خیزهای تیزی را می‌بینیم.

کابین حتی بهتر بوده و داشبورد ۲۰۰۸ فوق‌العاده به نظر می‌رسد. کیفیت ساخت کابین نیز کاملاً بالاست. تنها خودرویی که از نظر کیفیت متریال و فینیش کابین می‌تواند با پژو رقابت کند مزدا CX-30 است. مورد برجسته دیگر در کابین شاسی‌بلند پژو پشت آمپرهای سه‌بعدی آن است. این سیستم با دو صفحه‌نمایش کنار هم کار کرده و هشدارهای مهم، سرعت و ناوبری را نشان می‌دهد.

اما آن چیزی که تکنولوژی بکار رفته در این خودرو را تا حدی کمرنگ می‌کند سیستم اطلاعات سرگرمی کند آن است. این سیستم از نظر گرافیکی بد نیست اما عملکردهای مهم آن در زیرمنوها قرار گرفته‌اند. سیستم ناوبری کمی گیج کننده بوده و عملکردهای ساده‌ای همچون تغییر دما سخت‌تر از خودروهای عادی تنظیم می‌شوند.

اما کابین ۲۰۰۸ جدید جادار است. فضای پای عقب بسیار معقول بوده و قطعاً نسبت به ۲۰۸ بهتر است. محفظه بار ۴۳۴ لیتری خودرو هم در میانه‌های کلاس قرار می‌گیرد.

برای کلاسی که رقبای زیادی در آن حضور دارند تنها برخی گزینه‌ها هستند که حس سواری خاصی دارند. ۲۰۰۸ یکی از این خودروهاست. سیتروئن C3 ایرکراس سواری نرم‌تری داشته و فورد پوما هم هیجان‌انگیزتر است اما پژو توازن بسیار خوبی بین این دو خودرو ایجاد کرده است. شاسی سرزنده حس شده و صدای دست‌اندازهای بزرگ نیز در کابین شنیده نمی‌شود.

پژو می‌گوید محبوب‌ترین پیشرانه برای این خودرو از نوع پیورتک ۱۳۰ بنزینی خواهد بود و ما نیز با این پیشرانه موافق هستیم. این پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو قدرت ۱۲۸ اسبی داشته و از نظر پرفورمنس، میزان صدای ورودی به کابین و مصرف سوخت کاملاً نظرات را جلب می‌کند. گیربکس ۶ سرعته دستی نیز خیلی بد نیست اما فرایند تعویض دنده‌های آن چندان جالب نبوده و همانند دیگر محصولات پژو-سیتروئن، فاصله حرکتی بین دنده‌ها زیاد است.

یکی از نقاط قوت ۲۰۰۸ جدید تجهیزات آن است. این خودرو با چهار تریم تولید شده و مدل‌های پایه اکتیو به رینگ‌های ۱۶ اینچی، صفحه لمسی ۷ اینچی، سیستم تهویه مطبوع، دیلایت های LED و حسگرهای پارک عقب مجهز هستند. مدل‌های allure+ از رینگ‌های ۱۷ اینچی، سیستم تهویه مطبوع، حسگرهای پارک جلو و عقب و میله‌های مشکی سقف سود می‌برند. ناوبری ماهواره‌ای برای این مدل آپشنی ۶۵۰ پوندی است؛ اما مدل GT Line که در تست نیز حضور داشته دارای رینگ‌های ۱۸ اینچی، دوربین دنده‌عقب، ناوبری و صندلی‌های جلوی گرم شونده است. نهایتاً به مدل‌های پرچم‌دار GT می‌رسیم که طیف وسیعی از سیستم‌های ایمنی، سقف پانورامیک و… را در خود جای داده‌اند.

اما اینجا مشکلی وجود دارد. بله پژو ۲۰۰۸ خودروی خوش ساختی است، سواری خوبی دارد و از تجهیزات زیاد و فضای کابین نسبتاً خوب سود می‌برد اما مسئله این است که رنو کپچر جدید هم خودروی خوبی بوده و ارزان‌تر است. قیمت ۲۰۰۸ از ۲۰۱۵۰ پوند برای مدل بنزینی ۹۹ اسبی در تریم اکتیو شروع می‌شود. در مقابل رنو کپچر از پیشرانه بنزینی توربو استفاده کرده و تنها ۱۷۵۹۵ پوند قیمت دارد. با توجه به اقساط بدون بهره رنو در تریم پایه، ۲۰۰۸ از این نظر هم قافیه را می‌بازد.

مدل فول کامل پژو ۲۰۰۸ GT از پیشرانه ۱۵۳ اسبی و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده کرده و ۳۱۵۷۵ پوند قیمت دارد درحالی‌که کپچر با همین قدرت ۸ هزار پوند ارزان‌تر است.

پژو ۲۰۰۸ نقاط قوت زیادی دارد. سواری عالی، پیشرانه‌های متنوع، کابین با کیفیت و خوش‌ساخت و… جزو موارد جذاب این شاسی‌بلند فرانسوی محسوب می‌شوند اما این خودرو یک گزینه گران‌قیمت در مقایسه با رقبا بوده و قوی‌ترین رقیب آن بخش اعظم چنین نقاط قوتی را با بهایی کمتر ارائه می‌کند. رنو کپچر تقریباً سواری و کیفیت مشابهی با پژو داشته ولی ارزان‌تر است. به عنوان اصلی‌ترین رقیب پژو، کپچر انتخاب بهتری است.

مشخصات پژو  ۲۰۰۸ GT Line PureTech 130

  • قیمت: ۲۶۱۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۱۲۸ اسب بخار/۲۳۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.