تبلیغ ضد نازی برای مرسدس

تبلیغ ضد نازی برای مرسدس [ویدئو]

گروهی از هواداران مرسدس دست به انتشار ویدئویی زده اند که جنجال زیادی در رسانه ها به همراه داشت طوریکه ظرف ۵ روز تا به این ساعت بیش از ۱,۶۰۰,۰۰۰ بازدید در یوتیوب داشته است . . .

در این کلیپ یک دستگاه C-class جدید به اوایل سالهای ۱۸۹۰ میلادی و حومه شهر بران آئو (Braunau am Inn) که در شمال اتریش و نزدیکی مرزهای باواریای آلمان واقع شده، می رود. بر سر راه این مرسدس چند کودک قرار دارند که سیستم پیشگیری از تصادف PRE-SAFE Brake مرسدس فعال می شود. همانطور که می دانید این سیستم درحالت عادی وقتی مانعی بر سر راه خودرو شناسایی کند تنها با ۴۰% نیروی ترمز اقدام به کاهش دادن سرعت کرده اما بعد از ۰.۶ ثانیه اگر راننده عکس العملی نشان ندهد این سیستم بصورت اتومات وارد مدار شده و با ۱۰۰% نیروی ترمز خودرو را متوقف می کند.

این مرسدس همچنان به راه خود ادامه می دهد تا اینکه دوباره کودکی که در حال بادبادک بازی است بر سر راهش ظاهر می شود؛ اما این بار نه تنها سرعت خودرو کاسته نشده بلکه حتی با یک شتابگیری ناگهانی او را زیر می گیرد. به جمله پایانی این کلیپ خود دقت کنید که تقریبا مترادف ضرب المثل خودمان است: علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد!

سازندگان این کلیپ یعنی Tobia Haase و Jan Mettler و Lydia Lohse گفته اند که آنها صرفا میخواستند نشان دهند که اگر برای ماشین ها مفاهیمی مانند روح و اخلاق معنا پیدا می کرد چه اتفاقی می افتاد؟ اما در این میان تصمیم شما چیست؟ اگر به گذشته برگردید آیا حاضرید کودکی را بکشید تا در آینده جان میلیون ها نفر را نجات دهید؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.