تاریخچه ۱۰ نسل پرافتخار هوندا آکورد

تاریخچه ۱۰ نسل پرافتخار هوندا آکورد

حدود دو سال پیش رندرهایی جالب از تاریخچه تکاملی هوندا سیویک منتشر شد و حالا نوبت به برادر بزرگ‌تر سیویک یعنی آکورد رسیده تا در این نمایش حضور یافته و تاریخچه پرافتخار خود را به رخ همگان بکشد. با ما همراه باشید تا این بار داستان آکورد را بشنوید.

  • نسل اول (سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۱)

درست همانند سیویک، آکورد بزرگ‌تر نیز در کل ده نسل را به خود دیده و نسل اول آن در سال ۱۹۷۶ عرضه شده است. این خودرو در ابتدا به‌صورت هاچبک سه درب تولید و سپس مدل سدان چهار درب در سال ۱۹۷۹ معرفی شد. نیروبخش آکورد نسل اول پیشرانه ۱.۶ لیتری با قدرت قابل‌احترام ۶۸ اسب بخاری بود. این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ ها فرستاده می‌شد. آکورد سدان بعداً با پیشرانه ۱.۸ لیتری قوی‌تر و فرمان هیدرولیک عرضه شد.

  • نسل دوم (سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۵)

نسل دوم آکورد اولین خودروی ژاپنی بود که در آمریکا مونتاژ می‌شد. این خودرو نسبت به نسل پیشین بزرگ‌تر شده و ظاهر جعبه‌ای به خود گرفته بود. آکورد نسل دوم به‌صورت سفارشی با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک در سال ۱۹۸۳ عرضه شد و پیشرانه نیز با افزایش قدرت مواجه شد و خروجی‌اش به ۸۶ اسب بخار رسید. در سال ۱۹۸۵ مدل آکورد SEi با پیشرانه انژکتوری ۱۰۱ اسبی تولید شد.

  • نسل سوم (سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹)

یک‌بار دیگر آکورد با رشد ابعاد مواجه شد و این بار نسخه کوپه نیز به دو مدل دیگر پیوست. از نظر فنی پیشرفت‌های زیادی صورت گرفته بود و برای اولین بار در محصولی از هوندا شاهد سیستم تعلیق دوبل جناغی در جل و عقب و همچنین بدنه‌ای آئرودینامیک بودیم. هوندا حجم پیشرانه را به ۲ لیتر و قدرت را به ۹۸ اسب بخار رساند هرچند نسخه انژکتوری آن خروجی ۱۱۰ اسبی داشت. دیگر ویژگی شاخص این خودرو چراغ‌های پنهانش بود.

  • نسل چهارم (سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳)

چهارمین نسل آکورد بازهم بزرگ‌تر شد و حالت یک سدان میان سایز را به خود گرفت. ژاپنی‌ها فضای بار و کابین را نیز با جایگزینی نسخه استیشن بجای مدل هاچبک بهبود بخشیدند. پیشرانه جدید ۲.۲ لیتری با قدرت ۱۳۰ اسب بخاری در مدل پرچم‌دار EX نصب شده بود. حتی حالت اسپورت نیز برای گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک وجود داشت که رانندگان با آن می‌توانستند دنده‌ها را به‌صورت دستی تعویض کنند. متأسفانه این نسل فاقد چراغ‌های پنهان پیشین بود.

  • نسل پنجم (سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷)

این نسل از آکورد شاهد اضافه شدن پیشرانه ۲.۲ لیتری VTEC و ۶ سیلندر بود که این دومی برای اولین بار در آکورد بکار می‌رفت. پیشرانه ۶ سیلندر یاد شده قدرت ۱۷۰ اسبی و گشتاور ۲۲۴ نیوتون متری داشت. در بخش جلوی مدل‌های قوی‌تر برخی تغییرات ایجاد شده بود. هوندا فاصله بین محوری آکورد نسل پنجم را برای افزایش فضای پا و ایجاد ظاهری اسپورت تر افزایش داده بود.

  • نسل ششم (سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲)

دیگر خبری از نسخه استیشن نبود و تنها دو مدل کوپه و سدان عرضه شدند. مدل دو درب در آمریکای شمالی توسعه یافت و فاصله بین محوری آن اندکی کمتر از مدل سدان بود. این نسل آکورد به‌صورت استاندارد با کیسه‌های هوا جلو عرضه شد و کیسه‌های هوای جانبی نیز به‌صورت سفارشی در دسترس بود. پیشرانه پایه از نوع ۲.۳ لیتری ۱۳۵ اسبی بود اما می‌توانستید پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری ۲۰۰ اسبی را نیز انتخاب کنید.

  • نسل هفتم (سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸)

هفتمین نسل آکورد با پیشرانه‌های قوی‌تر عرضه شد. حتی نسخه پایه ۴ سیلندر قدرت ۱۶۰ اسبی داشت درحالی‌که قدرت پیشرانه ۳ لیتری به ۲۴۰ اسب بخار رسیده بود. هر دو پیشرانه در سال‌های بعدی قوی‌تر هم شدند و پیشرانه ۶ سیلندر هیبریدی با خروجی ۲۵۳ اسبی عرضه شد. مدل کوپه نیز برای اولین بار با پیشرانه ۶ سیلندر و گیربکس دستی در دسترس بود.

  • نسل هشتم (سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲)

هوندا در این نسل تفاوت ظاهری بیشتری بین مدل‌های کوپه و سدان به وجود آورد و البته ابعاد آن‌ها نیز دوباره رشد کرد. پیشرانه ۶ سیلندر که هم‌اکنون قدرت ۲۶۸ اسبی داشت دوباره با گیربکس دستی جفت شد. آکورد نسل هشتم از نظر EPA خودرویی فول سایز بود برای مدل سال ۲۰۱۰ نیز در نسخه فست بک کراس تور تولید شد. این مدل که ظاهری عجیب داشت پهن‌تر و سنگین‌تر شده بود.

  • نسل نهم (سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷)

آکورد نسل نهم ضرورتاً خودرویی کاملاً جدید نبود و از نظر طراحی روند تکاملی را نسبت به نسل پیشین طی کرده بود. مدل سدان با تریم اسپورت و گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد و قدرت بیشتر نسبت به نسخه‌های ۴ سیلندر استاندارد تولید شد. این مدل از دو خروجی اگزوز و رینگ‌های سفارشی بهره می‌برد.

  • نسل دهم (سال ۲۰۱۷ تاکنون)

نسل فعلی آکورد به‌صورت پایه از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی ۱۹۲ اسبی سود برده درحالی‌که پیشرانه ۲ لیتری آن خروجی ۲۵۲ اسبی دارد. نسخه هیبریدی نیز با قدرت ۲۱۲ اسب بخاری در دسترس است. با اینکه این خودرو بزرگ‌تر از آکورد نسل نهم بوده اما وزن آن کاهش یافته است که دلیلش استفاده بیشتر از آلومینیوم و فولاد با کشش بالا می‌باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.