تاج پادشاهی خودروهای لوکس بازار آمریکا بر سر مرسدس بنز

تاج پادشاهی خودروهای لوکس بازار آمریکا بر سر مرسدس بنز

مرسدس بنز یک‌بار دیگر عنوان پرفروش‌ترین لوکس ساز بازار آمریکا را به خود اختصاص داد. این خودروساز آلمانی بالاتر از هم‌وطنان خود یعنی آئودی و ب‌ام‌و قرار گرفته است.

مرسدس بنز در سال ۲۰۱۸ فروش ۳۱۵۹۵۹ دستگاهی داشته و در رتبه‌ی اول قرار گرفته است. این در حالی است که ب‌ام‌و با فاصله‌ای اندک و فروش ۳۱۱۰۱۴ دستگاهی در تعقیب اشتوتگارتی‌ها می‌باشد. علیرغم اینکه مرسدس در مسابقه‌ی لوکس سازان دست برتر را دارد اما فروش آن با افت ۶.۳ درصدی در سال ۲۰۱۸ روبرو شده است. در مقابل باواریایی ها رشد فروش ۱.۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ را گزارش کرده‌اند.

اما رتبه‌ی سوم پرفروش‌ترین لوکس سازان آمریکا به لکسس رسیده که محصولات آن به خانه‌ی ۲۹۸۳۱۰ نفر راه یافته است. لکسس نیز افت ۲.۲ درصدی را در سال قبل تجربه کرده است. آئودی نیز با فروش ۲۲۳۳۲۳ دستگاهی رتبه‌ی چهارم خود را در بازار آمریکا حفظ کرده است.

موضوع جالب اینکه آکورا هم‌اکنون پنجمین لوکس ساز محبوب در آمریکا می‌باشد. این خودروساز ژاپنی فروش ۱۵۸۹۳۴ دستگاهی داشته که آن را اندکی بالاتر از کادیلاک با فروش ۱۵۴۷۰۲ دستگاهی قرار داده است.

در کل باید گفت کلاس خودروهای لوکس فروش ۲۰۲۷۳۱۲ دستگاهی در سال ۲۰۱۸ داشته که حاکی از کاهش سه‌دهم درصدی سهم این کلاس از بازار در مقایسه با سال ۲۰۱۷ می‌باشد.

مدیر اجرایی مرسدس بنز آمریکا اعلام کرده نمایندگی‌های محلی این برند دلیل فروش بالای مرسدس بوده‌اند. او گفته است:

علیرغم تأخیر در عرضه‌ی برخی محصولات محبوب در سال ۲۰۱۸، ما به لطف تلاش‌های عالی نمایندگی‌ها فروش بالایی را تجربه کردیم. با عرضه‌ی جوان‌ترین و جامع‌ترین محصولات در کلاس لوکس‌ها، ما به حفظ برتری خود در بازار ادامه خواهیم داد.

اگرچه فروش اکثر لوکس سازان در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال پیش از آن افت داشته اما پورشه با فروش ۵۷۲۰۲ دستگاهی از رشد فروش ۳.۲ درصدی لذت برده است.

فردا در میدونی، آمارهای تفصیلی فروش خودروهای لوکس در بازار ایالات متحده را بررسی خواهیم کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.