تاثیر شیوع کرونا روی کارخانه‌های تولیدی کیا

تاثیر شیوع کرونا روی کارخانه‌های تولیدی کیا

کیا موتورز به اتحادیه کارگری خود در کره جنوبی پیشنهاد توقف تولید در سه کارخانه را داده است. این امر به خاطر تاثیر شیوع ویروس کرونا روی صادرات به اروپا و آمریکا اتخاذ شده است.

رویترز به نقل از منابع موثق گفته که اتحادیه کارگری هنوز تصمیمی درباره پذیرش پیشنهاد کیا نگرفته است. این پیشنهاد همچنین شامل توقف تولید از ۲۳ تا ۲۹ آوریل می‌باشد که دلیل آن نیز برگزاری جلسات درباره دستمزدها اعلام شده است.

این خودروساز کره‌ای طی بیانیه‌ای گفته است:

کیا موتورز در حال حاضر مشغول بررسی توقف تولید برخی از کارخانه‌های خود در کره به خاطر کاهش تقاضای جهانی است که دلیل آن نیز گسترش بیماری کووید ۱۹ می‌باشد. البته فعلاً تصمیمی دراین‌باره اتخاذ نشده است.

صادرات کره جنوبی در ده روز اول ماه آوریل افت ۱۸.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش داشته و صادرات خودروها و قطعات خودرویی نیز به ترتیب کاهش ۷.۱ و ۳۱.۸ درصدی را تجربه کرده است.

هیوندای که مالک کیا هم می‌باشد تولید توسان در کارخانه اولسان را تا ۱۷ آوریل متوقف کرده است. این دو خودروساز اکثر کارخانه‌های خود در کره جنوبی و چین را تعطیل کرده‌اند و کیا شاهد افت ۳.۴ درصدی ارزش سهام خود بوده و البته ارزش سهام هیوندای هم ۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

شیوع گسترده ویروس کرونا بی‌شک تاثیر بی‌سابقه‌ای روی اقتصاد جهانی خواهد گذاشت چراکه دولت‌ها قوانین محدود کننده‌ای برای کاهش شیوع این بیماری تصویب کرده‌اند و همین امر باعث افت شدید تقاضا شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.